سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از توقف بررسی طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی به دلیل ارایه لایحه دولت خبر داد.

توقف بررسی طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از توقف بررسی طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی به دلیل ارایه لایحه دولت خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسن نوروزی در توضیح جلسه امروز ( یکشنبه 29 مرداد ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مطرح شد، این طرح با حضور کارشناسانی از وزارت امور خارجه، اطلاعات، بهزیستی و نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی به مجلس ارایه خواهد شد، طرح مذکور متوقف شد تا لایحه دولت جایگزین آن شود.

وی یادآور شد: پس از ارایه لایحه مذکور، مفاد آن با طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تطابق داده می‌شود و در نهایت لایحه جامعی را در دستور بررسی قرار خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: در طرح نام برده تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مشخص شده، به نوعی که برای کسب تابعیت ایرانی نیاز به سلب تابعیت پیشین خود از طریق پدر نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha