معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مسیر بیش از پنج ساله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: هرچند کمیسیون قضائی مجلس به پیگیری این لایحه سرعت بخشیده اما انتظار می رود این لایحه با سرعت بیشتر و با دقت خوبی پیش برود.

سلامت نیوز:  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مسیر بیش از پنج ساله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: هرچند کمیسیون قضائی مجلس به پیگیری این لایحه سرعت بخشیده اما انتظار می رود این لایحه با سرعت بیشتر و با دقت خوبی پیش برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید افزود: این لایحه باید با سرعت بیشتری ، پیگیری شود تا جلوی هرگونه کودک آزاری را بگیرد. براساس این لایحه، جلوی هرگونه کودک آزاری از سوی پدر یا مادر، گرفته می شود به آن معنا که پدر هم حق این را ندارد که چون والد و ولی فرزند است ، کودک آزاری انجام دهد و باید این مساله در قانون پررنگ دیده شود تا بتواند مشکلات ما را حل کند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین باید از والدینی که اقدام به کودک آزاری می کنند، سلب حضانت شود که اگر این قانون با قدرت در مجلس شورای اسلامی دنبال شود و بتواند با سرعت زیاد برود و تصویب شود، بسیار تاثیرگذار است و می تواند دست قضات را در این موضوع بازتر بگذارد.
وی تصریح کرد: در لایحه جدید ، مفهوم کودک آزاری خیلی وسیع تر شده است و حتی پدر و مادری و هر کسی که از کودک مراقبت می کند، اجازه ندهد کودک درس نخواند یا به بهداشت و سلامت کودک رسیدگی نکند، جزو مصادیق کودک آزاری قلمداد خواهد شد و با آنها برخورد می شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: البته اگر هم اکنون نیز مواردی از این موضوعات به ما گزارش شود به آن رسیدگی می شود بطورمثال در مواردی ، آموزش و پرورش به ما گزارش کردند که خانواده ای مانع درس خواندن کودک هستند و اجازه ندادند کودک به مدرسه بیاید ، کارشناسان بهزیستی، این موضوع را با عنوان حق کودک -که تحصیل حق هر کودکی است-، پیگیری کردیم و برخورد لازم را با همکاری قوه قضائیه انجام دادیم.

**لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان همچنان در مسیر تصویب است
حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در پاسخ به معطل ماندن تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، گفت: دولت این لایحه را در سال 94، تقدیم مجلس کرده و حالا باید از مسیر مجلس بگذرد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی در این لایحه فقط نقش مشورتی داشته و دو سال است که کار ما تمام شده است.
وی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان یک بار در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده و امید است که به زودی به تصویب برسد.
منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند که در این لایحه، به مواردی مانند سرپرستی، فرار از خانه، زندانی والدین، خشونت مستمر، عدم ثبت ولادت، سوءرفتار، بهره‌کشی، نادیده‌گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی کودکان، ممانعت از تحصیل آن‌ها، خرید و فروش کودکان و فعالیت مجرمانه به وسیله کودک اشاره شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha