یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 22200

گروهی از پزشكان نروژی تاكید كردند: هر چه فردی چاق‌تر باشد، وضعیت جذب ویتامین D در بدن او نامطلوب‌تر خواهد شد. چون چاقی جذب این ویتامین را در بدن دچار اختلال و نابسامانی می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز ، این پزشكان در آزمایشات خود به وجود رابطه عكس بین افزایش وزن و مقدار ناكافی ویتامین D در بدن پی بردند، به این معنی كه هر چه وزن فرد بیشتر شود و مقدار جذب ویتامین D كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ویتامین D برای سلامت سلول‌ها، جذب كلسیم و عملكرد مناسب سیستم‌ ایمنی بدن ضروری است. كمبود ویتامین D می‌تواند خطر تحلیل رفتن و شكستگی‌های استخوانی و همچنین خطر بروز انواع خاصی از سرطان‌ها را افزایش دهد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی، این متخصصان هم چنین خاطرنشان كردند كه در بدن افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن حتی فرآوری این ویتامین هم با مشكل مواجه شده و به طور مناسب انجام نمی‌گیرد.

این تیم پزشكی تاكید كردند: وقتی ویتامین D معروف به ویتامین خورشید جذب بدن می‌شود (از طریق خورشید یا منابع غذایی) باید در بدن طی فرایندی به نوع قابل استفاده آن یعنی دی هیدروكسی ویتامین D ـ یك و 25 تبدیل شود كه در بدن افراد چاق، چرخه این پروسه كوتاه می‌شود و در نتیجه جذب ویتامین به درستی صورت نمی‌گیرد.

این یافته در مجله «تغذیه» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha