دانشمندان شیوه موثرتری برای درمان افراد مبتلا به HIV شناسایی کرده اند.

درمان ایدز با شیوه ای موثرتر

سلامت نیوز:دانشمندان شیوه موثرتری برای درمان افراد مبتلا به HIV شناسایی کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازر مهر، دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی موفق به شناسایی یک گونه جدید پروتئین انسانی شدند که می تواند برای پیشگیری از آسیب رساندن ویروس دارای نقص ایمنی به افراد مبتلا به HIV، آن را مورد هدف قرار گیرد.

اکثر داروهای HIV، ویروس را هدف قرار می دهند، اما ویروس همیشه ثابت نیست و همواره در حال تغییر و جهش است. به گفته آی چو هوآنگ، سرپرست تیم تحقیق، «این مسئله مشکل ساز است چراکه ویروس می تواند در برابر داروها مقاوم شود.»

در مطالعه جدید بر روی HIV-۱، شایع ترین نسخه در سراسر جهان، متمرکز شده است.

ویروس HIV را می توان به دو ویروس R۵ و X۴ طبقه بندی کرد. ویروس های R۵ به شکل گسترده ای با عفونت اولیه مرتبط هستند و ویروس های X۴ در مراحل بعدی بیماری HIV در نیمی از حاملان ویروس HIV پدیدار می شود.

تشخیص X۴ نشان دهنده آن است که عفونت HIV در بیمار به حالت بسیار سمی پیشرفت کرده است.

محققان گونه جدیدی را در خانواده های پروتئین قبلا شناسایی شده، شناسایی کردند.

نام آن "Delta ۲۰" است، پروتئین سیستم ایمنی که با پیشگیری از آلوده شدن سلول ها به ویروس، مانع از عملکرد خطرناک ترین رشته HIV، یعنی X۴، می شود.

به گفته محققان، این روش از روش قدیمی تر هدف قرار دادن ویروس های که ممکن است در نهایت به برخی درمان های پزشکی مقاوم شوند، متفاوت است.

هوآنگ در ادامه می افزاید: «تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود اما ما شیوه جدیدی را برای درمان عفونت حاد HIV کشف کرده ایم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha