رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پزشک و پرستار یار و همکار یکدیگر در فرآیند درمان هستند، گفت: ارائه خدمات مراقبتی به بیمار تکمیل‌کننده حلقه درمان است.

پزشک و پرستار جداشدنی نیستند/اهمیت مراقبت های پرستاری

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پزشک و پرستار یار و همکار یکدیگر در فرآیند درمان هستند، گفت: ارائه خدمات مراقبتی به بیمار تکمیل‌کننده حلقه درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی‌محمد آدابی با بیان اینکه پزشک بدون پرستار نمی‌تواند خدمات کامل درمانی را ارائه دهد، اظهار داشت: برای کامل شدن پروسه درمان یا خود پزشک و یا فردی مثل وی باید خدمات مراقبتی را برای بیمار انجام دهد که در همه دنیا پرستار شایستگی انجام آن را دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در دنیا پرستاران شأن و جایگاه ویژه خود را دارند، افزود: پرستاران سطوح مختلف تخصصی را طی می‌کنند و به نسبت در رده‌های متفاوت شغلی قرار می‌گیرند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان این‌که میزان تعامل پزشک و پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف متفاوت است، ادامه داد: در بسیاری از بیمارستان‌ها تعامل و همکاری خوبی میان پزشک و پرستار موج می‌زند چون پزشک باور دارد همراهی و مراقبت پرستاری است که سبب موفقیت چشمگیر در پروسه درمان و بهبودی بیمار می‌شود.

آدابی با بیان این‌که البته در برخی بیمارستان‌ها چنین نیست، افزود: با مشخص شدن جایگاه پرستار در نظام سلامت کیفیت مراقبت هم افزایش می‌یابد.

وی با اعتقاد به اینکه فرآیند بهبود بیمار یک خط پروژه‌ای را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این پروژه بخشی از کار توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و برای ادامه روند درمان پزشک ناگزیر است بخش دیگری از کار را به پرستار واگذار کند تا پرستار با دانش تخصصی خود آن را به انجام رساند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه نظام پزشکی و پرستاری کشور همواره در کنار یکدیگر بوده و وجود این دو نهاد با یکدیگر مکمل یکدیگرند، افزود: باید این دو نهاد از حمایت یکدیگر برخوردار باشند.

آدابی با بیان اینکه این دو قشر می‌توانند رشد و کمال را در سایه حمایت از یکدیگر طی کنند، افزود: این همکاری نوعی هم‌افزایی را سبب می شود که موجب افزایش مجموع جبری توان تخصصی این دو قشر خواهد شد که زیبنده جامعه پرستاری و پزشکی کشور است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha