دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت استان اصفهان گفت: توجه به مقوله بهداشت و سلامت باید به فرهنگ مبدل شود و دستگاههای مختلف با بخش بهداشت و درمان تعامل بیشتری داشته باشند.

دكتر "نورالدین سلطانیان" روز چهارشنبه در نشست خبری در اصفهان افزود:
رسانه‌های جمعی در نهادینه‌سازی بهداشت و سلامت در جامعه نقش موثری دارند و هفته سلامت فرصت مناسبی است تا آگاهی افكار عمومی جامعه نسبت به این مقولات افزایش یابد.

وی، میزان سلامت جوامع را از شاخص‌های توسعه یافتگی دانست و گفت: شاخص‌های سلامت در استان در وضعیت مناسبی نسبت به كشور قرار دارد.

وی، میزان اندك مرگ ومیر نوزادان و مادران را از شاخص‌های توسعه یافتگی عنوان كرد وافزود: پارسال تنها هشت مادر باردار دراستان فوت شدند كه برخی از آنان از استانهای دیگر به مراكز درمانی اصفهان اعزام شده بودند.

دكتر سلطانیان تزریق واكسن هپاتیت را از برنامه‌های كشوری صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت دراواخر سال گذشته اعلام كرد وگفت: ‪ ۹۰‬درصد واجدین شرایط این طرح تحت پوشش قرارگرفتند و افرادی كه‌موفق به‌دریافت این واكسن نشده‌اند می توانند در هفته سلامت نسبت به تزریق این واكسن اقدام كنند.

وی، اجرای طرح غربالگری نوزادان هایپوتیروئیدی استان اصفهان را از دیگر طرح‌های اجرا شده دراستان اعلام كرد و گفت: درقالب این طرح ‪ ۳۰۰‬نوزاد مبتلا به این بیماری در استان شناسایی شد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت استان اصفهان، به صدا درآمدن زنگ سلامت در مدارس استان، برپایی نمایشگاه صنایع غذایی برتر استان با حضور ‪ ۳۵‬شركت برگزیده،همایش خیرین ورابطان‌بهداشت،راهپیمایی كودكان مهد كودكها، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری ، كوه‌گشت خاوادگی و راه‌اندازی كارناوال سلامت را از برنامه‌های هفته سلامت در استان اعلام كرد.

سازمان بهداشت جهانی ازهفتم تا ‪ ۱۳‬آوریل همزمان با ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۴‬فروردین‌ماه را هفته سلامت نامگذاری كرده است.

شعار امسال هفته سلامت جهانی "آینده‌ای مطمئن با سرمایه‌گذاری در سلامت" است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha