وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 1400 متخصص امسال به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم اعزام شده اند و تقریبا تمام بیمارستان های 64 تخت خوابی و بالاتر دارای پزشک متخصص هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مرضیه وحید دستجردی درباره برنامه های وزارت بهداشت برای تامین نیروی متخصص در مناطق محروم کشور، اظهار كرد: تمام متخصصان به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند و به هیچ کسی اجازه نداده ایم که در غیر از مناطق محروم کار کند.

وی افزود: حدود 1400 متخصص امسال به کلیه مناطق به ویژه مناطق محروم اعزام شده اند، تقریبا تمام بیمارستان های 64 تخت خوابی و بالاتر دارای پزشک متخصص هستند، علاوه بر اینها تعداد مراکزی که متخصص تربیت می کنند را افزایش داده ایم.

دستجردی تصریح کرد: به بسیاری از دانشگاه‌ها اجازه داده ایم تا در رشته هایی که پیش از این نداشته اند، متخصص تربیت کنند و سعی کردیم در این زمینه بومی گرایی کنیم تا بتوانیم افزایش ظرفیتی داشته باشیم.

وزیر بهداشت افزود: همچنین برای کسانی که متقاضی دستیاری و بومی هستند، ظرفیت دستیاری را افزایش داده ایم به طوری که سال 87 تعداد کسانی که در آزمون دستیاری پذیرفته شده بودند، 1900 نفر بود و در سال گذشته در آزمونی که برگزار شد، 2400 نفر را پذیرفتیم، یعنی تعداد 500 نفر افزایش داشتیم که حدود 27 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: امسال یک افزایش منطقی ورودی دستیاران را خواهیم داشت. بسیاری از مراکز ما آماده تربیت دستیاران هستند، به آنها مجوز داده ایم تا در تربیت پزشک متخصص اقدام کنند.

دستجردی افزود: باید مشکل مناطق محروم در این زمینه حل شود. سعی کردیم در مناطق محروم دانشگاه ها و دانشکده ها را تقویت کنیم تا کسانی را تربیت می کنند که از منطقه خودشان باشد و به این ترتین بتوانیم ماندگاری پزشکان را افزایش دهیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت به مصوبه مجلس برای تربیت و اعزام پزشک متخصص به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مجلس هم مصوبه ای در این زمینه داشت. اعتباری برای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص مناطق محروم به تصویب رساند اما هر چند که این اعتبار محقق نشد، ولی با کمک معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور مبلغی برای این بخش در نظر گرفته شد که اگر این به دست ما برسد، برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم صرف خوایم کرد و حتما منجر به این می شود که ما تعداد بیشتری نیروی متخصص در مناطق محروم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha