سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 22275

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف ترشی برای افراد بی‌اشتها به غذا مفید است و قسمتی از نیازهای بدن به ویتامین را تأمین می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز سیدضیاءالدین مظهری، افزود: ترشی یكی از چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌ها به غذا است كه برای تهیه آن فرآیند نسبتاً طولانی لازم است.

وی گفت: با استفاده از این فرآیند می‌توان مواد غذایی فاسد شدنی را تا چند ماه سالم نگه داشت. ترشی اگر از مواد اولیه خوب و تازه تهیه شده باشد، می‌تواند به عنوان یك چاشنی مناسب در كنار غذا مصرف شود.

این متخصص تغذیه افزود: ترشی‌هایی كه از سركه‌ انگور خانگی تهیه شده مناسب‌تر است و مصرف ترشی برای كسانی كه نسبت به غذا بی‌میل هستند، مناسب است.

مظهری اضافه كرد: اكثر ترشی‌هایی كه در بازار وجود دارد به دلیل اینكه از سركه‌های صنعتی استفاده می‌شود، مناسب نیستند و ترشی‌هایی كه به صورت فله‌ای ارائه می‌شود، از نظر مواد اولیه، طرز تهیه یا وسیله‌ای كه با آن ترشی‌ را برمی‌دارند، اطمینانی وجود ندارد و حتی تهیه آنها نیز ممكن است در شرایط بهداشتی صورت نگرفته باشد كه موجب ورود آلودگی به بدن می‌شود.

وی  در گفت‌وگو با  فارس گفت:‌ ترشی‌ها از مواد مختلفی مانند پیاز، كلم، سیر، هویج، كرفس و سیب‌زمینی ساخته شده است كه همه این مواد دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، ویتامین C، كلیسم و‌ آهن دارند و قسمتی از نیازهای بدن را تأمین می‌‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: در ساختن ترشی‌ها به دلیل اینكه نمك زیاد به آن اضافه می‌كنند برای افراد مبتلا به فشار خون مفید نیست و می‌تواند در كنار غذای خود از ماست استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha