۲۹ خردادماه امسال بود که خبری در تلگرام مبنی بر گم شدن دختربچه هفت ساله‌ای به‌نام آتنا در شهرستان پارس‌آباد منتشر شد.

اعدام در ملا عام

سلامت نیوز: نتیجه پرونده قتل و تجاوز به آتنا اصلانی سرانجام مشخص شد و دادگاه حکم نهایی فرد متجاوز را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز، جهان صنعت نوشت: آن‌طور که قاصدی، رییس کل دادگستری استان اردبیل می‌گوید، متهم در وهله اول و بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام شده، همچنین از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس است و به دلیل سرقت نیز محکوم به حبس و شلاق و رد مال شد.
۲۹ خردادماه امسال بود که خبری در تلگرام مبنی بر گم شدن دختربچه هفت ساله‌ای به‌نام آتنا در شهرستان پارس‌آباد منتشر شد. پدر آتنا سال‌ها بود که در خیابان پزشکان پارس‌آباد دستفروشی می‌کرد و پوشاک می‌فروخت. در این میان دختربچه هفت ساله‌اش گاهی همراه پدر راهی می‌شد تا به او کمک کند و روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتی پدر مشغول گفت‌وگو با مشتری می‌شود، آتنا آنجا را ترک می‌کند و دیگر هرگز بازنمی‌گردد. تلاش‌ها برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه حدود 20 روز پس از این اتفاق یعنی ۱۹ تیرماه 96 پلیس جسد او را در خانه مظنونی که بازداشت شده بود، پیدا کرد. متهم که از پنج روز بعد از دزدیده شدن آتنا مورد بازجویی قرار داشت، جسد دختربچه را به‌طور ماهرانه‌ای در پارکینگ خانه خود جاسازی کرده بود. دادستان اردبیل همان روز از اعتراف متهم به قتل خبر داد و بر رسیدگی فوق‌العاده به این پرونده تاکید کرد. پس از آن بود که پرونده با نظارت دادستان مرکز استان وارد روند تحقیقاتی شد.
ناصر عتباتی، دادستان شهر اردبیل جزییات ماجرا را این‌گونه توصیف کرده است: «در پنجمین روز مفقودیت نتیجه تحقیقات به شناسایی یک فرد مظنون ختم شد و با صدور دستور قضایی این فرد دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد. تحقیقات مفصل و مبسوطی از این مظنون انجام شد و در نهایت در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که آتنا اصلانی به قتل رسیده است و جسد وی در محیطی که متعلق به این مظنون بوده، کشف شد. طبق نظریه اولیه پزشکی‌قانونی استان، زمان فوت آتنا اصلانی به روز مفقود شدن وی برمی‌گشت.» در مرحله بعدی و با حضور سه پزشک متخصص در پزشکی‌قانونی، کالبدگشایی و نمونه‌برداری انجام شد و به گفته دادستان اردبیل و با وجود گذشت مدت طولانی از قتل، تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کرد.


در تمام این روزها مردم به شدت پیگیر شنیدن اخباری جدید از این فاجعه دردناک بودند و پس از اعتراف قاتل، مردم شهرستان پارس‌آباد مغان نیز در تجمعی احساساتی در مقابل منزل و مغازه قاتل، شیشه‌های خانه و مغازه را شکستند و قصد داشتند مغازه را نیز به آتش بکشند که با دخالت نیروی انتظامی و دادستان اردبیل ماجرا خاتمه یافت.
همان زمان محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا نیز در یکی از نشست‌های خبری خود به پرونده قتل آتنا اصلانی اشاره کرد و درباره جزییاتش گفت: «در همان لحظه که مفقود شدن این دختربچه اعلام شد، همه مسوولان استانی با جدیت تمام از جمله نیروی انتظامی، نیرو‌های امدادی و هلال‌احمر و دادستانی و سایر دستگاه‌ها بلافاصله وارد کار می‌شوند و همه بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم انجام می‌شود. در بررسی‌های اولیه به افرادی مظنون می‌شوند و براساس گزارش دادستانی همین فرد قاتل در ابتدای بازداشت که هنوز به قتل اعتراف نکرده بود به همسر خود پیغام می‌دهد که مقداری مواد مخدر را در یک قسمت از محل مسکونی مخفی کرده‌ام و آنها را جابه‌جا کنید. همسر وی نسبت به این موضوع نگران می‌شود و موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد که بلافاصله پس از آنکه برای بررسی به آن قسمت از خانه می‌روند، جنازه را پیدا می‌کنند و به این ترتیب قاتل رسوا می‌شود. در اثنای رسیدگی به این قتل فجیع و دلخراش، متهم به یک مورد دیگر اعتراف می‌کند که مدت‌ها قبل هم خانم دیگری را به قتل رسانده‌ و جنازه را در چاهی رها کرده است.» تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه داشت تا اینکه هفتم مردادماه و درست 19 روز پس از پیدا شدن جسد آتنای معصوم، رییس کل دادگستری اردبیل از صدور کیفرخواست عامل این جنایت و ارجاع پرونده به دادگاه کیفری مرکز استان اردبیل خبر داد.


در این بین اما اتفاق دیگری افتاد. قاتل آتنا اصلانی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها کلا منکر اعترافات قبلی خود شد و اینکه او قاتل اصلانی نبوده. وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مدعی شد که آتنا برای خرید کالایی به مغازه او آمده بود و در راه برگشت زمین می‌خورد و پس از اصابت سرش به لبه پله، فوت می‌کند! سپس می‌گوید برای متهم نشدن به قتل دختربچه و از روی ترس، جنازه را درون بشکه‌ای مخفی می‌کند. گفته‌های این فرد آنقدر غیرواقعی و دروغین به نظر می‌رسید تا دادگاه اردبیل و دادگستری این استان را قانع نکند و آنها با توجه به شواهد موجود و اعترافات قبلی همین فرد در نهایت حکم به اعدام این فرد جانی و متجاوز دهند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح می‌کند: «همان‌طور که رسما اعلام کردیم، متهم این پرونده از بابت تجاوز به عنف به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد به قصاص نفس و از بابت سرقت به حبس، شلاق و رد مال محکوم شده است. اجرای مجازات نیز به صورت علنی و در ملاعام خواهد بود. پس از اینکه روند ابلاغ و رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور انجام شود، اقدام لازم جهت اجرا به عمل خواهد آمد. تا این لحظه این حکم غیرقطعی است و باید در دیوان عالی کشور بررسی و تایید شود.»


سیدناصر عتبانی با اعلام اینکه در متن رای صادره «اجرای حکم در ملا‌عام» قید شده، افزود: «حکم قاتل آتنا اصلانی در شعبه اول دادگاه کیفری یک اردبیل صادر شده است. جلسه نهایی رسیدگی به پرونده آتنا صبح روز شنبه در دادگاه کیفری یک استان اردبیل و با حضور متهم، وکیل‌مدافع وی، اولیای دم و وکیل آنها برگزار شد و آخرین دفاعیات هم از متهم اخذ شد.» گفتنی است بهنام اصلانی قبل از آغاز جلسه دادگاه «آتنا» به خبرنگاران گفته بود تنها خواسته‌اش اعدام قاتل در ملاعام است تا درس عبرتی برای کسانی شود که به کودکان بی‌گناه تعدی می‌کنند...


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha