این ماده به شكل مایع، ژل، پودر، كرم و اسپری موجود است. دئودورانت پودری، بهترین گزینه برای پاهای افراد است و نوع كرمی یا اسپری آن برای زیر بغل‌ها مناسب‌تر است. دئودورانت‌ها بوی بد را از بین می‌برند و ضدتعریق‌ها روند تولید عرق را كند می‌كنند.

سلامت نیوز:یك متخصص پوست و مو گفت: خارش، قرمزی پوست و حتی خشكی پوست نشانه استفاده از دئودورانت‌ها و مام‌های غیر استاندار است.

مریم انصار در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: برای حفاظت از سلامت پوست و جلوگیری از بروز حساسیت‌ها، مهم است.

وی گفت: دئودورانت برای مخفی كردن بوی بد بدن كاربرد دارند، یا باكتری‌هایی كه بو را تولید می‌كنند، از بین می‌برند. این ماده هیچ‌ گونه مانعی در تعریق ایجاد نمی‌كند، اما در عوض بوی زننده‌ای كه بر اثر تعریق ایجاد می‌شود را از بین می‌برد.

این متخصص پوست و مو می‌گوید: این ماده به شكل مایع، ژل، پودر، كرم و اسپری موجود است. دئودورانت پودری، بهترین گزینه برای پاهای افراد است و نوع كرمی یا اسپری آن برای زیر بغل‌ها مناسب‌تر است. دئودورانت‌ها بوی بد را از بین می‌برند و ضدتعریق‌ها روند تولید عرق را كند می‌كنند.

انصار گفت: خارش، قرمزی پوست و حتی خشكی پوست نشانه استفاده از دئودورانت‌ها، مام‌ها و اسپری‌های ضد عرق غیر استاندار است.

وی اضافه كرد: یكی از مواد اصلی تشكیل ‌دهنده ضد تعریق‌ها، تركیبات آلومینیوم هستند كه در كاهش تولید عرق بسیار مؤثرند.

این متخصص پوست و مو افزود: ضد تعریق‌ها از طریق مجاری عرق وارد بدن شده و سدی ایجاد می‌كنند كه به طور موقت، از تعریق بدن جلوگیری می‌كند، درست مثل چوب‌پنبه‌ای كه سر یك بطری می‌گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha