رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از آنچه که "پرداخت دستمزد بسیار پایین به پرستاران در برخی مراکز درمانی بخش خصوصی" خواند، انتقاد کرد.

مشکلات پرستاران فعال در بخش خصوصی/ دستمزدهایی که عادلانه نیست

سلامت نیوز: رئیس  هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از آنچه که "پرداخت دستمزد بسیار پایین به پرستاران در برخی مراکز درمانی بخش خصوصی" خواند، انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمید چراغی از میزان حقوق پرستاران شاغل در مراکز درمانی خصوصی انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر نظارتی بر وضعیت کیفیت مراقبت پرستاری در مراکز خصوصی انجام نمی‌شود. هیئت مدیره نظام پرستاری تهران سال ۹۵ طرح کارگروهی با حضور نمایندگانی از معاونت پرستاری، نظام پرستاری تهران و نماینده دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر مراکز خصوصی را ارایه داد. هدف از این کارگروه نظارت بر عملکرد گروه پرستاری در مراکز خصوصی، اجرای قوانین مرتبط برای آنها و همچنین به کارگیری نیروهای مرتبط با پرستاری در این مراکز بود.

وی افزود: ما گزارش‌هایی داشته‌ایم که در آنها اعلام شد در مراکز درمانی خصوصی دانشجوهای پرستاری ترم پایین به کار گرفته می‌شوند؛ این اقدام افت شدید مراقبت پرستاری را در این مراکز به دنبال دارد. متاسفانه معاونت پرستاری وزارت بهداشت در ادامه کار با ما همکاری نکرد. ما تقاضا داریم این کارگروه دوباره فعال شود تا بر عملکرد پرستاری در بخش خصوصی نظارت داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری تهران همچنین اضافه کرد: در این مراکز نیروی کارشناس پرستاری با حداقل حقوق کارگری کار می‌کند، بدون اینکه مواردی مانند قانون بهره‌وری برای آنها اعمال شود. این مشکل حتی در بیمارستان‌های وابسته به نهادهای مختلف مانند بانک ملی، شرکت نفت و نهادهای نظامی نیز وجود دارد.

به گفته چراغی، این وضعیت پرداختی باعث می‌شود پرستاران شاغل در بخش خصوصی با حقوق‌های بسیار پایین بازنشسته ‌شوند؛ به همین دلیل بیشتر آنها مجبور می‌شوند بعد از بازنشستگی در مراکز دیگری کار کنند، چون حقوق آنها کفاف تامین هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی همچنین به موضوع پرداخت فوق العاده نوبت کاری پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر بحث‌های زیادی در خصوص چرایی پرداخت نشدن این مصوبه هیئت دولت مطرح شد که به دنبال آن برخی مراکز درمانی پرداخت آن را به صورت حداقلی آغاز کردند، اما آنچه مد نظر ما قرار دارد اجرای مصوبه هیئت وزیران درباره فوق العاده نوبت کاری پرستاران است که بهمن ۹۵ مصوب شده است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha