متخصص بیماری های کودکان گفت: برای درمان التهاب حنجره و برونشیولیت در اطفال توصیه به عدم مصرف بخور گرم شده است، زیرا باعث بروز برونکواسپاسم حاد می‌شود.

باید و نبایدهای استفاده از بخور سرد و گرم در کودکان

سلامت نیوز: متخصص بیماری های کودکان گفت: برای درمان التهاب حنجره و برونشیولیت در اطفال توصیه به عدم مصرف بخور گرم شده است، زیرا باعث بروز برونکواسپاسم حاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، آزاده فهیمیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه برای درمان رینیت توصیه‌ای به بخور نشده است، گفت: برای درمان رینوسینوزیت و سینوزیت، استفاده از محلول سالین گرم و بخور گرم توصیه شده که البته در مواردی که گرفتگی بینی وجود دارد بهتر است به بعد از مصرف ضد احتقان های موضعی موکول شود. بخور گرم، تنفس مستقیم با فاصله مناسب از بخار آب داغ است.

وی افزود: برای درمان التهاب حنجره، لارنژیت یا کروپ و نیز برونشیولیت در اطفال، توصیه به عدم مصرف بخور گرم شده است، زیرا باعث بروز برونکواسپاسم حاد می شود.

این متخصص بیماری‌های کودکان گفت: در التهاب راه‌های هوایی فوقانی، برای کاهش التهاب و البته به هدف باز نگه داشتن مجاری بینی و دهانه سینوس ها و رقیق کردن موکوس های چسبنده، استفاده از بخور گرم مناسب است.

وی با بیان اینکه بخور سرد، روشن نگه داشتن دستگاه بخور سرد در نزدیک بیمار است، گفت: در التهاب مجاری هوایی تحتانی یعنی مجاری فارنکس به پایین بخور جایگاهی در درمان ندارد، مگر در کروپ و لارنژیت حاد و برونشیولیت در اطفال، که در هر سه، بخور سرد توصیه شده است.

فهیمیان اضافه کرد: در سایر موارد التهاب یا عفونت مجاری هوایی تحتانی یا فوقانی، مرطوب و دور از دود و آلودگی نگه داشتن هوای اطراف بیمار توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha