سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تغییرات در سطح معاونت ها و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اعتراض متخصصین بیهوشی به کاهش تعرفه ها توضیحاتی ارائه داد.

تغییرات در ستاد وزارت تمام شد/ واکنش به اعتراض متخصصین بیهوشی

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تغییرات در سطح معاونت ها و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اعتراض متخصصین بیهوشی به کاهش تعرفه ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در ابتدا به دستاوردهای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ بیش از ۵۴ درصد هزینه های سلامت از جیب مردم پرداخت می شد در حالی که این عدد در سال ۹۴ به ۳۸.۱ درصد رسید.

وی با اشاره به کاهش ۱۶.۷ درصدی پرداخت های سلامت از دید مردم، افزود: این وضعیت باعث شد در سال ۹۴ مردم ۱۷ هزار میلیارد تومان کمتر هزینه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال، حدود ۴۱ هزار میلیاردتومان به مردم یارانه پرداخت می شود و با طرح تحول سلامت ۱۷ هزار میلیاردتومان از پرداختی مردم در حوزه سلامت جلوگیری شد به طوری که این میزان حدود ۴۰ درصد یارانه نقدی است که در جیب مردم ذخیره شد از طرف دیگر ۱۱ میلیون نفر در طرح تحول سلامت بیمه شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به پوشش بیمه ای مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر درصد پوشش بیمه در روستاها ۹۷.۶ درصد و در شهرها ۹۱.۷ درصد است.

وی با اعلام اینکه در بیمه های تکمیلی پوشش ۲۰.۴ درصدی را داریم، افزود: سهم فقرا از بیمه تکمیلی تنها ۵.۵ درصد است.

حریرچی با اعلام اینکه ۸۱ میلیون و ۱۵۰ هزار دفترچه بیمه در دست مردم وجوددارد، گفت: ۳۶ میلیون و ۲۲۰ هزار دفترچه مربوط به بیمه تامین اجتماعی و ۳۸ میلیون دفترچه مربوط به بیمه سلامت ایرانیان است.

سخنگوی وزارت بهداشت  در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تغییرات در ستاد وزارت بهداشت به پایان رسیده است یا خیر، بیان کرد: تغییرات عمده در ستاد وزارت بهداشت انجام شده اما در سطح دانشگاه ها تغییرات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد اعتراض متخصصین بیهوشی درخصوص کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی گفت: این اتفاق در مورد بعضی رشته های دیگر هم وجود دارد و ما از این کاهش تعرفه باخبر هستیم اما آنچه مسلم است نظر شورای عالی بیمه و در نهایت نظر نهایی دولت در این خصوص بوده که به طرف عدالت حرکت کنیم.

حریرچی با اعلام اینکه تعرفه ابزار سیاستگذاری است، تاکید کرد: تعرفه صرفا به معنی ارزش گذاشتن به یک فرد نیست و ما به دنبال کنترل هزینه ها هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد محصولات تراریخته گفت محصولات تراریخته وارداتی است طبق آیین نامه و قوانین مورد رسیدگی قرار می گیرد و در سطح بازار نیز نمونه گیری از این محصولات انجام می شود اما آنچه مسلم است هر محصولی که به صورت قانونی در بازار وجود مشکلی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha