چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 22335

نوع چربی موجود در سنگدان مرغ از نوعی اسید چرب ترانس است به دلیل اینكه اخیراً روغن‌های جامد را در برنامه غذایی مرغ‌ها وارد كردند و اسید چرب ترانس آن بالا است و اسید چرب امگا3 آن پایین است و میزان آمگا6 آن بالا است.

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی انستیتو تغذیه ایران گفت: سنگدان مرغ دارای امگا 6 بالایی است و می‌تواند موجب بروز التهاب در افراد شود.

خدیجه رحمانی در گفت‌وگو با  فارس افزود: یكی از سؤالاتی كه مردم از متخصصان تغذیه می‌كنند این است كه آیا سنگدان مرغ می‌تواند جای گوشت را بگیرد.

وی گفت: می‌توان اینطور پاسخ داد كه سنگدان مرغ محل جمع‌آوری سنگ‌‌ها و مواد نامناسبی است كه مرغ مصرف می‌كند و وارد دستگاه گوارش می‌شود.

عضو هیئت علمی انستیتو تغذیه ایران اضافه كرد: میزان پروتئین بالا است و هر 100 گرم آن به اندازه نیم فنجان یا دو سوم فنجان خرد شده سنگدان 30 گرم پروتئین دارد و 146 كالری دارد.

رحمانی گفت: پروتئین ویتامین‌های مانند B12، نیاسین در آن وجود دارد و از نظر مواد معدنی مانند آهن، روی و سلنیوم مورد توجه است.

وی اضافه كرد: نوع چربی موجود در سنگدان مرغ از نوعی اسید چرب ترانس است به دلیل اینكه اخیراً روغن‌های جامد را در برنامه غذایی مرغ‌ها وارد كردند و اسید چرب ترانس آن بالا است و اسید چرب امگا3 آن پایین است و میزان آمگا6 آن بالا است.

عضو هیئت علمی انستیتو تغذیه ایران گفت: به دلیل بالا بودن امگا6 سنگدان می‌تواند مصرف آن التهاب‌زا باشد و برای افرادی دچار بیماری التهابی هستند ماده غذایی مفیدی نیست.

رحمانی گفت: میزان كادنیوم، سرب و كروم در این ماده غذایی بالا است و كلسترول بالایی دارد كه هر 100 گرم سنگدان مرغ 370 میلی گرم كلسترول دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود كه از سنگدان مرغ به دلیل دارا بودن چربی ترانس، كلسترول بالا، امگا6 بالا و وجود عناصر سنگی به عنوان گوشت نمی‌توان مصرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha