جمعه ۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 22380

رییس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: 90 درصداز جمعیت كشور مبتلا به عدم تحرك كافی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر صراف‌زادگان در همایش فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت، با بیان اینكه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در كشور بالاست، افزود: در كشورهای در حال توسعه و رو به رشد آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری ها نیز رو به افزایش است.

وی با بیان اینكه بیماری‌های قلبی و عروقی یكی از علل مرگ و میر در كشورهای در حال رشد است، افزود: دو سوم آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به كشورهای با درآمد متوسط و یا كم است.

رییس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان اینكه سن، جنس و ژن‌ از عوامل موثر غیرقابل تغییر در بیماری قلبی و عروقی هستند، گفت: سیگار، نحوه تغذیه، استرس، عدم تحرك، مصرف الكل، عوامل رفتاری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیطی از جمله عوامل موثر در بیماری های قلبی و عروقی است كه با تغییر در آنها می توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری كرد.

به گفته صراف‌زادگان، 18 درصد جمعیت ایران مبتلا به فشار خون هستند یعنی از هر 5 نفر در ایران یك نفر فشار خون دارد.

وی با بیان اینكه 7درصد جمعیت ایران مبتلا به دیابت، 50 درصد افزایش وزن و چاقی، 25 درصد افزایش چربی خون دارند ، اظهار داشت: 25 درصد مردان و 3 درصد زنان كشورسیگاری اند و 90 درصد نیز عدم تحرك دارند.

رییس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اصلاح شیوه زندگی، پیشگیری و كنترل عوامل بیماری‌زا، آموزش جامعه و هماهنگی بین بخشی و درون‌بخشی را موثر دانست و خاطر نشان كرد: این موارد علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه از بروز و وقوع آمارهای تكا‌ن‌دهنده در ابتلا به بیماری و مرگ‌های قلبی و عروقی می‌كاهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha