رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به نتایج تحقیقی که نشان از بالاتر بودن میزان «آزبست» موجود در خون پرسنل پلیس راهور داشت از پیگیری نصب و احداث اتاقک‌ها و کانکس‌های اکسیژن در شهر تهران خبر داد.

«آزبست» خون ماموران راهور بالاتر از حدمعمول

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به نتایج تحقیقی که نشان از بالاتر بودن میزان «آزبست» موجود در خون پرسنل پلیس راهور داشت از پیگیری نصب و احداث اتاقک‌ها و کانکس‌های اکسیژن در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سردار تقی مهری  با اشاره به سرانجام تعبیه اتاقک‌های اکسیژن برای ماموران پلیس راهور که بیشترین زمان خدمت خود را در شرایط آلاینده می‌گذرانند اظهار کرد: چند سال پیش تحقیقاتی انجام شد که نشان داد میزان «آزبست» موجود در خون افسران پلیس راهور و سربازان وظیفه‌ای که در کف خیابان خدمت می‌کنند بسیار بالاتر از میزان معمول است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: به دنبال این تحقیقات، پلیس راهور پیشنهاد داد تا اتاقک‌ها و کانکس‌هایی طراحی شوند که ماموران و افسران پلیس راهور بتوانند در مقاطعی در روز در این اتاقک‌ها و کانکس‌ها حاضر شوند و به استراحت بپردازند.

وی گفت: البته این طرح به عنوان نمونه در شهر تهران و در مناطق محدودی به اجرا درآمد و کانکس‌هایی برای استراحت پرسنل راهور کف خیابان در نظر گرفته شد.

مهری با بیان اینکه پلیس به دنبال صیانت از سلامت پرسنل خود است افزود: البته با توجه به تغییراتی که در «لنت»‌ خودروها و همچنین ارتقاء استاندارد بنزین‌های مصرفی رخ داد، میزان «آزبست» موجود در خون پرسنل پلیس کاهش داشته ولی همچنان ماموران پلیس راهوری که در کف خیابان‌ها خدمت می‌کنند در معرض انواع آلودگی هوا و آلاینده‌های صوتی قرار دارند.

در سال 94 به دنبال مرگ یکی از سربازان وظیفه پلیس راهور در منطقه 10 تهران به علت مشکلات ریوی، سردار سید محمد رضا احمدیان معاونت بهداد ناجا از تهیه دستورالعملی برای صیانت از ماموران پلیس راهور تهران بزرگ خبر داده بود که بر اساس آن می‌بایست پلیس راهور با احداث اتاق‌های مخصوص و موسوم به اتاقک اکسیژن، مکانی را برای تنفس هوای پاک پرسنل پلیس راهور احداث کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha