دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی هپاتیت در خراسان‌جنوبی شیوع هپاتیت در شهر بیرجند را ۱.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم کم‌تر از نرم شیوع کشوری است.

شیوع ۱.۶ درصدی هپاتیت در بیرجند

سلامت نیوز:دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی هپاتیت در خراسان‌جنوبی شیوع هپاتیت در شهر بیرجند را ۱.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم کم‌تر از نرم شیوع کشوری است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا، «مسعود ضیائی» دیروز در چهارمین روز کنفرانس بین‌المللی هپاتیت تهران که در بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: شیوع هپاتیت در کشور ۲ درصد است که این رقم در استان خراسان‌جنوبی ۱.۶ درصد است.

وی با بیان این‌که ایران یکی از کشورهای پیشگام برای حذف هپاتیت سی تا سال ۱۴۱۰ در دنیا است، افزود: درمان هپاتیت سی در بسیاری از استان‌های کشور رایگان شده که استان خراسان‌جنوبی یکی از این استان‌هاست.

دبیر علمی کنفرانس هپاتیت در بیرجند افزود: بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت دارند.

وی بر ضرورت شناسایی بیماران هپاتیت سی تأکید کرد و گفت: باید کمک کنیم تا بیماریابی هپاتیت سی در استان انجام شود.

ضیائی با اشاره به برگزاری چهارمین روز کنفرانس بین‌المللی هپاتیت در خراسان‌جنوبی افزود: از ۱۸ استان کشور و ۵ کشور خارجی در این همایش حضور دارند.

وی با بیان این‌که دو کارگاه آموزشی در خصوص داوری مقالات و متاآنالیز توسط اساتید ارائه خواهد شد، یادآور شد: شرکت در این کنفرانس دارای امتیاز باز آموزی است که به‌صورت مجازی نیز این امتیاز در اختیار همه علاقه‌مندان در سراسر کشور قرار گرفته است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha