عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است.

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها عاملی موثر در مقاومت های میکروبی و عفونت‌های بیمارستانی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد حمزه  درباره اظهارات رییس انجمن میکروب شناسی مبنی بر اینکه عفونت بیمارستانی به حد نگران کننده رسیده است، گفت: عفونت های بیمارستانی معمولا در تمامی بیمارستان های دنیا وجود داشته و در بیمارستان ها و مراکز درمانی ما نیز اجتناب ناپذیر بوده و ناشی از مصرف بالای آنتی بیوتیک ها است.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در کشور مقاومت های میکروبی را به همراه داشته است، تصریح کرد:  مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده و علی رغم پیشرفت علم، عفونت های بیمارستانی همچنان مشکلات خاص خود را دارد.

حمزه با تاکید بر اینکه مصرف آنتی بیوتیک ها باید منطقی شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی کشور و حوزه بهداشت مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها است و اگر مصرف آنها منطقی نشود و نظارت مناسبی بر این امر صورت نگیرد هزینه های زیادی را به نظام سلامت تحمیل می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با بخش دیگری از این مقام مسئول مبنی بر اینکه افزایش عفونت در برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی ناشی از تاخیر در شروع درمان مناسب است، گفت: چنین اظهاراتی صحت ندارد زیرا به طور معمول در درمان بیماران تاخیری انجام نشده و همزمان با مراجعه بیمار درمان شروع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha