بدون تردید در حال حاضر تلفن های همراه هوشمند به جزئی جدا ناشدنی از زندگی امروز تبدیل شده اند. وسیله ای که احتمالاً هر صبح را با آن آغاز می کنیم و شب ها قبل از خواب به آن نگاه می کنیم؛ مسئله اصلی اینجاست که ما چند ساعت در روز مجاز به استفاده از تکنولوژی های از این دست هستیم؟

چگونه تلفن های همراه هوشمند از ما انسان هایی کم حافظه می سازد؟

سلامت نیوز: بدون تردید در حال حاضر تلفن های همراه هوشمند به جزئی جدا ناشدنی از زندگی امروز تبدیل شده اند. وسیله ای که احتمالاً هر صبح را با آن آغاز می کنیم و شب ها قبل از خواب به آن نگاه می کنیم؛ مسئله اصلی اینجاست که ما چند ساعت در روز مجاز به استفاده از تکنولوژی های از این دست هستیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغلب ما کم و بیش از عوارض استفاده طولانی مدت از تلفن های همراه هوشمند شنیده ایم؛ ولی شاید ندانیم که همین دستگاه های کوچک می تواند موجب ضعف حافظه ما شود. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات اخیر، استفاده طولانی مدت از این وسیله به شدت حافظه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. در واقع، فراموشی جزئیات یکی از مهم ترین تبعات منفی تلفن های همراه هوشمند است.

به عقیده دانشمندان، رشد استفاده از تکنولوژی نیاز نسل امروز به تلاش برای حل مشکلات و کسب دانش کاهش داده است. در حال حاضر، یادآوری اسامی و تاریخ ها به یک امر کاملاً غیر ضروری بدل شده است؛ چراکه فشار روی یک دکمه کافی است تا به هر آنچه می خواهیم برسیم. از آنجایی که در مغز ما فرمانی وجود دارد با عنوان : «از من استفاده کن در غیر این صورت کارایی خود را از دست می دهم». به همین خاطر، در اثر کمبود تمرین به تدریج قابلیت های مغز از دست می رود.

به گفته محققان: استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند باعث شده است انسان امروز زمان جامعه پذیری و یادگیری را در جهان از دست بدهد. ممکن است در ظاهر وابستگی تکنولوژیک ارتباطی با قوای کارکردی مغز ما نداشته باشند؛ اما واقعیت این است که به شدت درک و توان تحلیل ما را از وقایع پیرامون به شدت تحت تأثیر قرار می دهند.

منبع briefreport

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha