رئیس سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 327 کودک بازمانده از تحصیل در سه ماهه نخست امسال در تهران خبر داد و گفت: این کودکان از بین کودکان کار و خیابان شناسایی شدند.

327 کودک بازمانده از تحصیل در تهران

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 327 کودک بازمانده از تحصیل در سه ماهه نخست امسال در تهران خبر داد و گفت: این کودکان از بین کودکان کار و خیابان شناسایی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در آیین طرح تهیه لوازم التحریر و پوشاک برای کودکان کم برخوردار با عنوان قلب مهربان افزود: آمار غیررسمی حکایت از بیش از 400 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور دارد ؛ در استان سیستان و بلوچستان 17 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: گاهی نیازهای مالی خانواده ها موجب می شود تا آنان انگیزه ای برای ثبت نام فرزندان خود در مدرسه نداشته باشند .
وی اضافه کرد: همچنین گاهی افرادی در دانشگاه ها پذیرش می شوند اما با هزینه های بالای پذیرش روبرو می شوند بنابراین طرح هایی مانند طرح تهیه لوازم التحریر و پوشاک برای کودکان کم برخوردار می تواند خیرجمعی را در جامعه گسترش دهد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی افرادی سرچهارراه ها از حس نوع دوستی مردم استفاده می کنند اما استفاده اصلی به نفع کسانی است که پشت پرده فعالیت دارند و مردم برغم اینکه گاهی می دانند نباید به افراد، پرداخت های نقدی داشته باشند اما باز حس نوع دوستی و علاقه آنان برای کمک به همنوع خود موجب می شود که برخی سوء استفاده کنندگان از این علاقه مردم ، بهره ببرند.
محسنی بندپی تاکید کرد: برغم اینکه باید کمک های نقدی مردم به افراد بطورمستقیم ، متوقف شود اما مردم باز هم دست در جیب می کنند و به اینگونه سوء استفاده کنندگان ، پول می دهند اما با استفاده از خدمات الکترونیکی مانند ربات نسیم مهربانی می توان با اعتماد کامل به نیازمندان واقعی کمک کرد.
وی اضافه کرد: اگر مردم بدانند که کمک های نقدی آنان به کجا می رسد و صرف چه مشکلاتی می شود ، می توان اعتماد جامعه را جلب کرد.
به گزارش ایرنا، خیرین با هر مبلغی و با مراجعه به سایت اینترنتی www.ghalbemehraban.ir از طریق درگاه پرداخت الکترونیک یا عضویت در ربات نسیم مهربانی به نشانی @nasimmehrabanibot در تلگرام در طرح تهیه لوازم التحریر و پوشاک برای کودکان کم برخوردار سهیم شوند.
گفتنی است در این طرح انوشیروان محسنی بندپی هزینه تامین لوازم التحریر و پوشاک 10 دانش آموز نیازمند را از طریق ربات نسیم مهربانی ، پرداخت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha