دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت ( 7 آوریل 2007 ، 18 فروردین 86) ، گفت: سرمایه گذاری بر سلامت محور رشد اقتصادی و توسعه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد: سرمایه گذاری بر سلامت محور رشد اقتصادی است

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، در پیام "بان کی مون" آمده است: موضوع روز جهانی بهداشت امسال " امنیت سلامت بین المللی" یادآور تهدیدها علیه سلامت عمومی است که هیچ مرزی نمی شناسد شیوع امراض، بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوایی ، تروریسم بیولوژیکی یا نشت مواد شیمیایی همگی می توانند اثرات عمده بر مردم ، جوامع و اقتصادهای آنان در سراسر جهان داشته باشند. این چنین تهدیدهایی چالش های جدیدی ارائه می دهند که نیازمند عکس العمل فوری و دسته جمعی است.

در ادامه این پیام آمده است: سلامت، توسعه و امنیت جهانی به گونه ای تفکیک ناپذیر به هم مربوط هستند. سرمایه گذاری بر سلامت محور رشد اقتصادی و توسعه بوده و پیش شرط برای دستیابی به بسیاری از اهداف توسعه هزاره است. به علاوه امنیت تمامی کشورها امروزه به گونه ای فزاینده به توان آنان در اقدام موثر و دسته جمعی برای به حداقل رساندن تهدیدهای سلامت بستگی دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: مقرارت سلامت بین المللی بازنگری شده که از ماه ژوئن امسال به مورد اجرا گذاشته خواهد شد، منعکس کننده نقطه عطفی در تلاش های جهانی برای ایجاد ساز و کارهای موثر تقویت شده برای اخطار شیوع امراض و عکس العمل در سطح ملی و بین المللی است برای همگی ما مهم است که هر کشوری این مقررات را به طور کامل اجرا کند.

در ادامه این پیام اضافه شده است: حیات و سلامت با ارزش ترین دارایی های ما هستند. ما دانش و منابع بی نظیر برای ایجاد جهانی و ایمن تر و سالم تر داریم. اجازه دهید از فرصت روز جهانی بهداشت برای بسیج اراده سیاسی بهره ببریم. اجازه دهید تضمین کنیم هر کشور چه فقیر و چه غنی از نظام تقویت شده سلامتی بهره ببرد که توان خدمت به همه مردم نیازمند را داشته باشد . پرداختن به آسیب پذیری جمعی ما نیازمند چیزی کمتر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha