نماینده صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای بهبود وضعیت سلامت كودكان قدردانی كرد.

نماینده یونیسف ازتلاش‌های ایران برای بهبود وضعیت سلامت كودكان قدردانی كرد

به گزارش سلامت نیوز "كریستین سالازار" روز پنج‌شنبه در یك گفت وگوی مطبوعاتی كه به مناسبت هفتم آوریل (‪ ۱۸‬فروردین ماه) روز بهداشت جهانی در دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد،افزود: ایران می‌تواند الگوی مناسبی برای كشورهای منطقه باشد چرا كه نظام بهداشتی كودكان در ایران وضعیت مناسبی دارد.

وی ادامه داد: سو تغذیه یكی از چالش‌های سلامتی در كودكان ایرانی است این مسئله در استان‌های سیستان و بلوچستان و كرمان دیده شده‌است و ازآنجا كه ‪ ۸۰‬درصد ظرفیت مغز در سه سال اول كودكی شكل می‌گیرد بنابراین باید به چگونگی تغذیه در كودكان توجه بسیار شود.

نماینده یونیسف در ایران با اشاره به وضعیت ایدز درایران گفت : شیوع بیماری ایدز در ایران در سطح پایین است و خوشبختانه در ایران خدمات مناسبی در این زمینه به بیماران ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: مبارزه با ایدز نیازمند گسترش آگاهی و افزایش آموزش به ویژه برای كودكان است كه باید در دو سال آینده به صورت جدی برای آن برنامه‌ریزی شود.

همچنین در این نشست هماهنگ‌كننده مقیم سازمان ملل به مناسبت روز جهانی بهداشت گفت : اراده سیاسی كشورها در ایجاد سیستم مناسب سلامتی در جهان ضروری است.

"كنوت استبی " افزود: توسعه سلامت و امنیت جهانی باهم در ارتباط هستند و سرمایه‌گذاری در این زمینه برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره ضروری است.

وی ، موضوع روز جهانی بهداشت امسال را "امنیت سلامت بین‌المللی" و شعار امسال را "آینده مطمئن با سرمایه‌گذاری بر سلامت " ذكر كرد.

به گفته استبی تهدیدهای سلامتی فراتر از مرزها است و باید به این تهدیدات به صورت فرامرزی نگاه كرد و خوشبختانه ایران در این زمینه با كشورهای همسایه همكاری بسیار مناسبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha