دادستان خدا آفرین از تشکیل پرونده قضایی اتلاف آبزیان رودخانه ارس خبر داد و گفت: دستورات لازم از طرف دادستانی در خصوص علت اتلاف به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان صادر و مقرر شد اداره دامپزشکی نمونه برداری لازم را انجام و نتیجه قطعی را در اسرع وقت اعلام کند.

تشکیل پرونده قضایی به منظور بررسی علت اتلاف آبزیان رودخانه ارس

سلامت نیوز: دادستان خدا آفرین از تشکیل پرونده قضایی اتلاف آبزیان رودخانه ارس خبر داد و گفت: دستورات لازم از طرف دادستانی در خصوص علت اتلاف به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان صادر و مقرر شد اداره دامپزشکی نمونه برداری لازم را انجام و نتیجه قطعی را در اسرع وقت اعلام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مطابق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است. در این خصوص نقش دادستان به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده شده است؛ دادستان به عنوان حافظ حقوق عامه وظیفه اعلام جرم و تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارد از این حق شهروندان حفاظت می کند و در مواردی که حفاظت از محیط زیست ایجاب کند اقدام به صدور دستورات ویژه مانند تعطیلی کارخانه ها و صنایع آلوده ساز کرده و با مجرمان محیط زیستی برخورد می کند.

چندی پیش مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از اتلاف آبزیان رودخانه ارس خبر داد و گفت: بررسیهای اولیه نشان میدهد تلفات اخیر آبزیان رود ارس شوک ناشی از آلودگی زیست محیطی بوده است این در حالی است که هفتم شهریور ماه دادستان خداآفرین به منظور بررسی علت تلفات آبزیان دستوراتی را به نهادهای مربوطه صادر کرد.

 حسن حضرتی دادستان خدا آفرین، از تشکیل پرونده قضایی اتلاف آبزیان رودخانه ارس خبر داد.


وی ادامه داد: طی گزارشی در مورخه هفتم شهریور 96 توسط مأموران هنگ مرزی مبنی بر اتلاف هزاران قطعه ماهی رودخانه ارس به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خداآفرین، دستورات لازم از طرف دادستانی در خصوص علت اتلاف به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان صادر و مقرر شد اداره دامپزشکی نمونه برداری لازم را انجام و نتیجه قطعی را در اسرع وقت اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha