یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 224567

تحقیقات اخیر به پزشکان یک راز کمتر شناخته شده را ثابت کرده است: دیابت نوع 2 در بسیاری از موارد قابل درمان است.

چگونه کاهش وزن می تواند دیابت نوع 2 را از بین ببرد؟

سلامت نیوز: تحقیقات اخیر به پزشکان یک راز کمتر شناخته شده را ثابت کرده است: دیابت نوع 2 در بسیاری از موارد قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، متخصصان بر این عقیده اند که افراد می توانند با کاهش 15 کیلوگرم دیابت نوع 2 را تا حدود زیادی به عقب باز گردانند این در حالی است که باور عمومی می گوید دیابت یک بیماری دائمی است. اگر بیشتر افراد با این هدف تلاش کنند و پزشکان نیز این مورد را مد نظر بگیرند، میزان مشکلاتی که مردم با این بیماری دارند و هزینه های درمان هر دو می توانند به شدت کاهش بیابند.

در یکی از آنالیزهایی که از انجام آزمایش های بالینی اخیر بود، که مربوط به سال 2011 بود افرادی که به تازگی مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده شده بودند بعد از انجام یک برنامه غذایی کاهش وزن، میزان قند خون خود را به حالت طبیعی بازگرداندند. در یک تحقیق دیگر که سال 2016 انجام شد افرادی که بیش از 10 سال مبتلا به دیابت نوع 2 بودند توانستند بعد از کاهش 15 کیلوگرم وضعیت قند خون خود را به حالت عادی باز گردانند.

محققان بر این عقیده هستند شانس افراد برای درمان دیابت نوع 2 در پنج سال ابتدایی ابتلا بیشتر است. دیابت نوع 2 یک بیماری است که بهترین روش پیشگیری از آن جلوگیری از افزایش وزن مخصوصا در ناحیه میان تنه است اما کسانی که درگیرش شده اند نیز همچنان می توانند روی کاهش وزن حساب ویژه باز کنند. شاید همه نتوانند به چنین نتیجه ای برسند اما ارزشش را دارد که شانس شان را امتحان کنند.
دریافت قرص و تزریق دارو در واقع درمان درجه دو این بیماری به حساب می آید و فرد مجبور است تا پایان عمر درگیر آن بماند.

راهنماهای کنونی برای کنترل دیابت نوع 2 شامل کاهش سطح قند خون و خطر بیماری های قلبی است که به صورت کلی توسط داروها و توصیه هایی برای تغییر سبک زندگی از نظر برنامه غذایی و ورزش انجام می گیرد.

اما بسیاری از افراد تلاشی برای کاهش وزن و تثبیت آن نمی کنند و دلیلش هم این است که نمی دانند با این کار ممکن است به صورت کامل بیماری را مهار کنند. بسیاری از پزشکان نیز از این مسئله آگاهی ندارند و شاید به همین خاطر است که راهنمایی و ترغیب مناسبی برای بیمارانشان در نظر نمی گیرند.

بسیاری از مراکز خدماتی نمی توانند برنامه ساختارمندی برای کاهش وزن ارائه دهند اما در تحقیقاتی که انجام شد محققان روی برنامه غذایی کار کرده بودند. ما امیدواریم به زودی چنین برنامه هایی به زودی در دسترس عموم قرار بگیرد.

توصیه نهایی این است که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تا جایی که می توانند برنامه غذایی بی خطری را جهت کاهش وزن و حفظ وزن کاهش یافته به کار بگیرند. هزینه برای یک برنامه غذایی مناسب در دراز مدت می تواند جلوی بسیاری از هزینه های درمانی دیگر را بگیرد پس از همین امروز به فکر باشید تا هم سلامتتان را دوباره بدست بیاورید و هم به جیب خود خدمتی کرده باشید.

نویسنده: آماندا مک میلان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha