شناسایی نحوه انتقال مالاریا و مقاومت دارویی آن و تحقیقات در زمینه واکسن این بیماری در انستیتو پاستور آغاز شده است و علاوه بر آن تحقیقات مقدماتی و شناسایی در زمینه تهیه واکسن سالک و لیشمانیوز نیز در دست اقدام این مرکز قرار گرفته است.

آغاز تحقیقات تهیه واکسن سالک و مالاریا در ایران

به گزارش سلامت نیوز دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحقیقات در زمینه حشرات بیماری زا نیز گفت : فعالیت در زمینه شناسایی و چگونگی انتقال بیماری از انواع پشه ها از دیگر فعالیت های این مرکز است.

وی اضافه کرد : پس از برگزاری کارگاه بین المللی در زمینه این بیماری ها در انستیتو پاستور ایران و کسب مجوز از سوی مراجع ذی صلاح، آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران از سوی انستیتو پاستور فرانسه به عنوان مرکز ملی در زمینه سیاه سرفه، دیفتیری و کزاز انتخاب شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون انستیتو پاستور فعالیت های تحقیقاتی را در زمینه تشخیص و پیشگیری از هاری، راه های انتقال و پیشگیری خون ریزی دهنده تب زا (آربوویروسها) و ویروس های مانند هپاتیت، ایدز و دیگر ویروس های بیماری زا در انسان را در آغاز کرده و به عنوان یکی از فعالیت های مهم خود در سال جاری ادامه می دهد.

روح الامینی یادآور شد: شناسایی نحوه انتقال مالاریا و مقاومت دارویی آن و تحقیقات در زمینه واکسن این بیماری در انستیتو پاستور آغاز شده است و علاوه بر آن تحقیقات مقدماتی و شناسایی در زمینه تهیه واکسن سالک و لیشمانیوز نیز در دست اقدام این مرکز قرار گرفته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha