معاون سلامت وزارت بهداشت اولویت این وزارتخانه را در سال 86 درگیر كردن همه مردم و دستگاههای مختلف اجرایی با مقوله سلامت اعلام كرد و گفت: بسیج همگانی آموزش احیا برای همه مردم امسال اجرا می‌شود.

معاون وزیر بهداشت از بسیج همگانی آموزش احیا درسال 86 خبر داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، موید علویان امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با آرمانهای حضرت امام در مرقد امام خمینی(ره) به خبرنگاران، گفت: تقویت نگاه آموزش به مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان اولویت مهم وزارت بهداشت در سال 86 است و در این مسیر بسیج آموزش احیا برای همه مردم اجرا می‌شود تا همه بتوانند در زمان لازم روشهای تنفس مصنوعی، ماساژ قلب، احیای گردش خون و نجات حادثه دیدگان را انجام دهند.
وی اضافه كرد: برای این كار همكاری و بسیج همه ارگانها، استانداریها، دانشگاهها، آموزش و پرورش و همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی را طلب می‌كنیم.
معاون سلامت وزارت بهداشت همچنین با اشاره به هفته سلامت كه از فردا آغاز می‌شود، گفت: شعار محوری این هفته كه شعار جهانی است بر سرمایه گذاری مطمئن در سلامت برای رسیدن به امنیت بیشتر در جوامع تاكید می‌كند.
وی افزود: روزهای این هفته به ترتیب، " سلامت و ایمنی غذا"، "مشاركت مردم و همكاریهای بین بخشی در سلامت"، "رسانه ها و سلامت"، " شهر و روستای سالم"، " سلامت و جایگاه فناوریهای نوین"، " حمایتهای قانونی، چالشها و فرصتهای سلامت" و " سلامت و خانواده" نامگذاری شده است.
وی گفت: توجه به توزیع مواد غذایی سالم در جامعه و كاهش عوامل خطر ساز سلامت، آموزش و درگیر كردن بیشتر مردم، شوراها و ارگانهای دولتی با مقوله سلامت، استفاده از علوم جدید به خصوص نانو تكنولوژی و بیو تكنولوژی و تاكید بر نقش خانواده و آموزش خانواده ها محورهایی است كه در هفته سلامت مورد توجه قرار گرفته است.
علویان افزود: مهمترین برنامه وزارت بهداشت در سال 86 استفاده از همه ظرفیتهای علمی، بودجه‌ای، مدیریتی و اجرایی كشور در دانشگاهها، مدارس، شوراها، شهرداریها، سربازخانه‌ها، مساجد و همه امكانات برای ارتقای سطح سلامت در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha