رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ ومیر آبزیان رودخانه گاماسیاب کرمانشاه ناشی از ورود پساب کارخانه قند بیستون بوده است.

پساب کارخانه قند بیستون عامل مرگ ماهیان "گاماسیاب" بود

سلامت نیوز:رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ ومیر آبزیان رودخانه گاماسیاب کرمانشاه ناشی از ورود پساب کارخانه قند بیستون بوده است.

به گزارش  سلمکت نیوز به نقل از ایسنا، جعفر حاصلی اظهار کرد:  در پی دریافت گزارش تلفات  آبزیان در رودخانه گاماسیاب، پایش و بررسی توسط کارشناسان از محل وقوع مرگ و میر ماهیان انجام و نمونه‌هایی جهت آنالیز تهیه شد.

وی ادامه داد:  پس از بررسی موضوع مشخص شد  پساب کارخانه قند بیستون بصورت خام و بدون هیچگونه عملیات تصفیه و با بار آلودگی زیاد وارد رودخانه گاماسیاب  می‌شود که همین امر عامل مرگ ماهیان بوده است.

به گفته این مسئول، در بالادست محل ورود پساب کارخانه به رودخانه هیچگونه مرگ و میری مشاهده نشده است.

حاصلی یادآوری کرد: از محل استخرهای جمع آوری فاضلاب کارخانه نیز بازدید به عمل آمد و مشاهده شد سیستم‌های هوادهی استخرهای پساب غیرفعال است.

وی عنوان کرد: این واحد به دلیل آلایندگی و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد و در فعالیت خود سابق  ارتکاب تخلف مرگ ومیر آبزیان را دارد.

رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه در رابطه با میزان خسارت و پیگیری آن خاطرنشان کرد: پساب وارد شده  باعث مرگ و میر بسیار وسیعی در رودخانه گاماسیاب بطول حداقل شش کیلومتر شده و آبزیان رودخانه که ماهیان بند انگشتی و بزرگ  بوده را تلف کرده است.

حاصلی با بیان اینکه تذکرات لازم به مدیرعامل کارخانه قند بیستون اعلام شده، گفت: تعداد ماهیان تلف شده و خسارتی که به محیط زیست وارد شده نیز با کار کارشناسی دقیق مشخص خواهد شد و برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha