یك متخصص تغذیه گفت: مصرف لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین C آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سید ضیاءالدین مظهری افزود: چای دارای تركیباتی آنتی‌اكسیدانی است كه اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن كم باشد آنتی‌اكسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

وی گفت: چای جزو نوشیدن‌هایی است كه باعث رفع خستگی بدن و استحكام دندان‌ها می‌شود و مواد آنتی‌اكسیدانی‌موجود در آن رادیكال‌های آزاد را از بین می‌برد.

این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینكه جذب آهن غذا را مختل می‌كند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان‌هایی كه خوب تخمیر نشده است به دلیل تشكیل ماده‌ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می‌كند.

وی ادامه داد: مصرف لیمو ترش همراه با چای معمولاً به عنوان یك چاشنی استفاده می‌شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین C آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد و خشكی دهان را افزاش می‌دهد. البته مصرف لیمو ترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha