بی شک افزایش سن باعث تغییراتی در بدن می‌شود. نشانه‌های این تغییرات گاه براحتی قابل تشخیص نیست اما گاهی هم نشانه‌های قدم گذاشتن به سنین سالمندی به وضوح در ظاهر آدمی نمایان می‌شود.

راه های مناسب برای جوان سازی اطراف چشم ها و مقابله با افتادگی پلک ها کدام هستند؟

سلامت نیوز:بی شک افزایش سن باعث تغییراتی در بدن می‌شود. نشانه‌های این تغییرات گاه براحتی قابل تشخیص نیست اما گاهی هم نشانه‌های قدم گذاشتن به سنین سالمندی به وضوح در ظاهر آدمی نمایان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: شل شدن پوست یکی از این تغییرات است که با نشانه‌هایی مانند افتادگی پلک و چین و چروک اطراف چشم براحتی قابل تشخیص است. این عارضه که زیبایی چهره فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد قابل اصلاح است اما بهتر است قبل از اینکه صورت خود را به دست جراحان بسپارید با راه‌های جوان سازی پلک‌ها و اطراف چشم آشنا شوید.
دکتر اکبر بیات در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: افتادگی پلک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. گاهی این عارضه مادرزادی است و گاهی هم آسیب عصب‌های پلک براثر حوادث به افتادگی پلک منجر می‌شود. اما یکی از رایج‌ترین دلایل افتادگی پلک افزایش سن و پیری است که در بیشتر افراد با شل شدن پوست صورت و به‌دنبال آن شل شدن پوست پلک و ایجاد چین‌های زیاد در اطراف چشم همراه است.


این جراح سر و گردن با اشاره به سایر نشانه‌های شل شدن پوست صورت می‌افزاید: افتادگی ابروها، کم شدن چربی زیرچشم و افتادگی گونه نیز از دیگر نشانه‌های پیری صورت است که می‌توان آنها را اصلاح کرد.


وی تأکید می‌کند: افتادگی پلک درجات مختلفی دارد گاهی افتادگی آن قدر کم است که با دقت زیاد قابل تشخیص است اما گاهی هم مشکل آن قدر جدی است که پلک مردمک چشم را می‌پوشاند و علاوه بر تغییر در ظاهر، برای دید بیمار هم مشکل ایجاد می‌کند.
دکتر بیات بر این باور است که برداشتن پوست اضافه بهترین راه اصلاح افتادگی پلک است اما باید دانست که مشکل در چه درجه‌ای از جدیت قرار دارد. متأسفانه بسیاری از افرادی که برای انجام عمل جراحی اصرار می‌کنند مشکل بسیار جدی ندارند و می‌توانند با درمان‌های دیگر از جراحی‌های غیرضروری اجتناب کنند.
عضو آکادمی جراحی پلاستیک صورت اروپا در ادامه خاطرنشان می‌کند: تشخیص درست دلیل افتادگی پلک بسیار اهمیت دارد. برای مثال گاهی در یک معاینه ساده مشخص می‌شود که افتادگی پلک بیمار واقعی نیست و عامل دیگری مانند افتادگی ابرو باعث شده که بیمار احساس کند دچار افتادگی پلک شده است.

در چنین موردی با راهکاری به مراتب ساده‌تر می‌توان به نتیجه مطلوب و مورد نظر بیمار رسید. گاهی هم مشاهده می‌شود چین و چروک‌های عمیق و حتی خفیف اطراف چشم شرایطی را ایجاد می‌کنند که افتادگی ناچیز پلک بسیار شدید‌تر به نظر برسد. در چنین مواردی می‌توان با روش‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از بوتاکس عمل جوان سازی اطراف چشم را به گونه‌ای انجام داد که بیمار بی‌نیاز از عمل جراحی تهاجمی، زیبایی خود را به دست بیاورد.

دکتر بیات معتقد است قبل از جوان سازی پلک پایین هم بهتر است امکان اصلاح این عارضه را از راه‌های غیرجراحی بررسی کرد. برای مثال افزایش گودی زیر چشم یا همان ناودان اشکی در نازیبایی پلک پایین مؤثر است. از این‌رو می‌توان با تزریق چربی یا ژل، گودی زیر چشم‌ها را کم کرده و زیبایی و جوانی را به پلک‌های پایین چشم بازگرداند. از سوی دیگر بهتر است قبل از انجام برخی درمان‌های زیبایی همه جوانب را درنظر بگیرید.
 برای مثال اگر تمایل به برجسته‌سازی گونه هایتان دارید، بهتر است در این کار افراط نکنید زیرا هرگونه افراط در این زمینه می‌تواند چشم‌ها را نازیبا نشان دهد. وی در خاتمه توصیه می‌کند: هرگز برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی اصرار نکنید و به پیشنهادهای غیرجراحی پزشک حاذقی که انتخاب  کرده اید
اعتماد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha