دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 226011

شیوع بیماری طاعون موجب مرگ دست‌کم ۲۴ تن در ماداگاسکار شده است.

طاعون در ماداگاسکار قربانی می‌گیرد

سلامت نیوز:شیوع بیماری طاعون موجب مرگ دست‌کم ۲۴ تن در ماداگاسکار شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که واکنش خود را به شیوع طاعون در این کشور که تا کنون جان ۲۴ تن را گرفته، تشدید کرده و همزمان دولت ماداگاسکار هر نوع تجمع عمومی را با هدف کاهش شیوع عفونت ممنوع کرده است.

نخست وزیر ماداگاسکار اعلام کرده است که برگزاری هر گونه تجمع و تظاهراتی در شهر "آنتاناناریوو" پایتخت این کشور ممنوع اعلام شده و این در حالی است که طی چند روز اخیر شش تن بر اثر طاعون در این شهر جان باخته‌اند.

به گفته کارشناسان سلامت، از سال ۱۹۸۰ تا کنون این کشور جزیره‌ای در شرق آفریقا هر سال با بحران شیوع طاعون مواجه می‌شود و موش‌هایی که از ترس آتش سوزی‌های جنگلی به سمت مناطق شهری می‌گریزند اغلب به عنوان عامل شیوع این بیماری شناخته می‌شوند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این طاعون همچنین قابلیت سرایت از فردی به فرد دیگر را دارد و تا کنون حدود ۱۰۰ نفر را آلوده کرده است.

سازمان جهانی بهداشت با این حال هشدار داده که این مورد اخیر شیوع طاعون در ماداگاسکار غیرعادی است چرا که منطقه وسیعی از نواحی شهری را در بر گرفته و احتمال انتقال آن نیز افزایش یافته است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha