یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: آسیب‌ پذیری زنان در اعتیاد بیشتر از مردان است و مداخلاتی که برای بهبودی آنان انجام می‌شود باید به صورت مداوم و پیگیرانه باشد.

آسیب پذیری زنان دراعتیاد بیشتر از مردان است

سلامت نیوز:یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: آسیب‌ پذیری زنان در اعتیاد بیشتر از مردان است و مداخلاتی که برای بهبودی آنان انجام می‌شود باید به صورت مداوم و پیگیرانه باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رویا نوری  اظهار کرد:اگر زنان معتاد برای بهبودی بستری نشوند باز به چرخه آسیب‌ها وارد می شوند و آسیب‌های اجتماعی تسری بیشتری می یابد.


وی در ادامه توضیح داد: اگر مردی مصرف‌کننده مواد مخدر باشد با وجود یک زن سالم، احتمال اینکه خانواده او سالم بماند بیشتر است اما در خانواده هایی که زن مصرف‌کننده باشد آن خانواده از هم می‌پاشد و از بین می رود.


نوری تصریح کرد: اعتیاد مساله‌ای اجتماعی است و تا وقتی که مردم در این امر مشارکت نکنند کاری از پیش نخواهد رفت.
این پژوهشگر با تاکید بر اینکه برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم هستیم؛ افزود: چند سالی است که رسانه وعوامل دیگری که توانایی آگاه‌سازی در زمینه مبارزه با اعتیاد را دارند به این موضوع پرداخته‌اند؛ معتقدم اگر این روند به طور متعادل و هماهنگ پیش برود بطور قطع موفق می شویم 97 درصد پاک جامعه از بلای اعتیاد مصون بداریم.


این پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: اگر جامعه مردمی یعنی افرادی که می‌ترسند خودشان یا فرزندشان گرفتار شوند به حوزه پیشگیری از اعتیاد وارد شود و این جزو دغدغه‌شان شود بدون شک توانسته‌ایم رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را محقق سازیم.


نوری ادامه داد: اعتماد و مشارکت مردم در هر حوزه‌ای نتیجه‌بخش است و این گونه سرمایه اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بالا می رود و اعتماد اجتماعی نیز نسبت به منابع خبری به وجود می‌آید.


این پژوهشگر، همچنین خانواده‌های دارای فرزندان «بیش فعال» را بیش از بقیه مستعد اعتیاد دانست.
به اعتقاد وی، بیش فعالی زمینه اصلی برای ورود به مصرف مواد مخدر است و اگر به موقع و زودهنگام مداخلاتی برای این بچه‌ها اعمال شود می‌توانیم جلوی مصرف کنندگان آینده مواد را بگیریم.


 بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر 2 میلیون و 808 هزار تن در کشور معتادند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha