چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 22613

تقریبا نیمی از زنان به دلیل داشتن دور کمر بزرگ در خطر سرطان قرار دارند.

سلامت نیوز :اکثر مردم فکر می‌کنند مردان وزن بیش‌تری را نسبت به زنان در اطراف شکم خود حمل می‌کنند، اما واقعیت این است که وضعیت در زنان بدتر است.
مطالعات نشان می‌دهد تقریبا 44 درصد از زنان در کشور انگلستان دارای دور کمر بزرگ هستند که می‌تواند آن‌ها را در معرض بیماری‌های گوناگونی قرار دهد. این در حالی است که این آمار در بین مردان نزدیک به 32 درصد است.
کارشناسان معتقدند دور کمر سالم برای زنان کم‌تر از 80 سانتی‌‌متر و برای مردان کم‌تر از 94 سانتی‌متر است. در مورد مردان آسیایی این رقم کم‌تر است و دور کمر آن‌ها باید زیر 90 سانتی‌متر باشد.
صندوق جهانی سرطان در مورد اندازه بزرگ دور کمر در مردان و زنان هشدار داده و توصیه کرده است که هر دو گروه برای کاهش آن تلاش کنند.
در انگلستان 29 درصد از مردان و 26 درصد از زنان از ناحیه شکم خود دچار چاقی مفرط هستند. این بدان معناست که این افراد همواره در حال حمل وزن اضافه‌ای هستند که می‌تواند خطر انواع سرطان‌ها را در آن‌ها افزایش دهد.
وزن اضافه اطراف شکم می‌تواند خطر بیماری‌هایی مانند سرطان روده، پانکراس، سینه و رحم را افزایش دهد. شکم بزرگ‌ هم‌چنین می‌تواند باعث ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری‌ قلبی شود.
دکتر ریچل تامپسون مدیر WCRF در این باره گفت: مردم باید همواره به دو فاکتور مهم توجه داشته باشند. یکی از آن‌ها اندازه دور کمر و دیگری شاخص جرمی بدن است که نسبت بین قد و وزن را بیان می‌کند.
بسیاری از مردم این طور می‌کنند که تعداد بیش‌تری از مردان نسبت به زنان دارای وزن اضافه در اطراف شکم خود هستند، اما این تحقیقات نشان می‌دهد که این عقیده درست نیست. حداقل در کشور انگلستان تعداد زنان دارای شکم‌های بزرگ از مردان بیش‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha