چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 226195

اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گوشت ماهی سالمون به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کنند و در صورت مصرف منظم می تواند از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند.

فرمول غذایی برای خون رقیق!

سلامت نیوز: اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گوشت ماهی سالمون به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کنند و در صورت مصرف منظم می تواند از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، برخی افراد همواره از سردی دست ها و پاهای خود شکایت دارند. در شرایطی که می توان با استفاده از یک وسیله گرمایشی این شرایط را تا حدودی تسکین داد، اما برای درمان ریشه ای باید عملکرد دستگاه گردش خون بدن آنها تقویت شود. انجام این کار می تواند از سلامت قلبی عروقی انسان در بلند مدت نیز محافظت کند.

به گزارش "کر2"، پزشکان به طور معمول انواع مختلفی از تمرینات ورزشی را برای حفظ آزادانه جریان خون توصیه می کنند. حرکت بدن سریع‌ترین و موثرترین روش برای تقویت گردش خون محسوب می شود. اما آیا می دانستید که برخی مواد غذایی نیز می توانند به افزایش گردش خون شما کمک کنند؟

برخی مواد غذایی مغذی می توانند به طور طبیعی خون را رقیق کرده و از تشکیل و چسبیدن پلاک ها به دیواره رگ های خونی که موجب تشکیل لخته های خون در دستگاه گردش خون می شوند، پیشگیری کنند. در ادامه با برخی از بهترین آنها بیشتر آشنا می شویم.

ماهی سالمون

اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گوشت ماهی سالمون به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کنند و در صورت مصرف منظم می تواند از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند. هر هفته دو یا سه وعده ماهی سالمون مصرف کنید یا مصرف روزانه مکمل DHA را پس از مشورت با پزشک مد نظر قرار دهید.

سیر

سیر می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت قلبی عروقی انسان داشته باشد، زیرا از ویژگی های رقیق کنندگی خون سود می برد، از این رو خطر حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. مکمل های سیر در بازار موجود هستند، اما برای بهره‌مندی از تمام فواید این ماده غذایی بهتر است حبه های خام آن را مصرف کنید.

فلفل کاین

شما عملا می توانید اثر مصرف ادویه بر بهبود گردش خون را احساس کنید! مصرف فلفل کاین دمای بدن را اندکی افزایش می دهد، که دلیل تعریق انسان را توضیح می دهد، و به عنوان یک رگ گشا عمل می کند که باز شدن رگ های خونی و در نتیجه جریان بهتر و آزادانه خون در سراسر بدن را موجب می شود.

زنجبیل

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم زنجبیل می تواند سطوح کلسترول را کاهش دهد و از لخته شدن خون پیشگیری کند. برش های زنجبیل تازه را می توانید در یک لیوان آب جوش انداخته و پس از گذشت چند دقیقه از یک چای زنجبیل مفید لذت ببرید.

شکلات

آیا به دنبال بهانه ای برای افزایش مصرف شکلات هستید؟ نتایج یک مطالعه که توسط موسسه ملی خون، قلب و ریه آمریکا انجام شد، نشان داد مقدار یک ترکیب لخته کننده خون به نام ترومبوکسان در ادرار افرادی که شکلات بیشتری مصرف کرده بودند، نسبت به آنهایی که علاقه ای به شکلات نداشتند، کمتر بوده است. با این وجود، پژوهشگران نسبت به مصرف بیش از اندازه قند و چربی نیز هشدار داده اند. اما مصرف چند تکه شکلات تلخ در روز می تواند برگ برنده شما برای یک جریان خون سالم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha