فرماندار شهرستان بناب بر لزوم آماده باش دستگاه های مختلف برای کنترل ویروس آنفلوآنزای مرغی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: یک مورد مثبت از این نوع بیماری در روزهای اخیر در شهرستان مشاهده شده است.

یک مورد مثبت از آنفلوآنزای مرغی در بناب

سلامت نیوز:فرماندار شهرستان بناب بر لزوم آماده باش دستگاه های مختلف برای کنترل ویروس آنفلوآنزای مرغی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: یک مورد مثبت از این نوع بیماری در روزهای اخیر در شهرستان مشاهده شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ولی الله فرج اللهی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اعلام کرد: احتمال شیوع آنفلوانزای مرغی در آذربایجان شرقی وجود دارد و باید تمام دستگاه ها در آماده باش کامل بوده و از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان بناب از لحاظ تولید مرغ و تخم مرغ در رتبه بالایی قرار دارد، در صورت عدم کنترل این ویروس فاجعه بزرگی این شهرستان را تهدید خواهد کرد.


فرج اللهی با انتقاد از افزایش آمار بالای حیوان گزیدگی در بناب نیز گفت: آمار حیوان گزیدگی در شهرستان طی سال گذشته 516 مورد بود و در 6 ماهه اول امسال این آمار 267 مورد است که مسئولان شبکه بهداشت و درمان باید راهکار اساسی جهت کاهش این آمار را در دستور کار خود قرار دهند.


وی با اشاره به توجه دولت برای تأمین سلامت مردم، گفت: علاوه بر تأمین پرداختی مردم به بحث درمان، دولت در تأمین، تجهیز و تکمیل زیرساخت های درمانی در سال های اخیر در شهرستان بناب قدم های بزرگی را برداشته است.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در 123 کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha