عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: استفاده از كفش‌های پاشنه بلند مهمترین عامل ابتلا به گودی كمر در زنان است؛ از آنجایی كه پاشنه از زمین بلندتر است باید از یك جایی عمود باشد و بهترین جا از كمر خواهد بود؛ این مسئله منجر به گودی كمر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز مرتضی كاظمی در گفت‌وگو با فارس،  گودی كمر را یكی از ناهنجاری‌های قامتی شایع در زنان بیان كرد و اظهار داشت: میزان گودی كمر در زنان بیش از مردان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی، بارداری در زنان را یكی از عوامل ابتلا به گودی كمر در آنها بیان كرد و ادامه داد: در دوران بارداری شكم به سمت جلو آمده و عضله‌ آن شل می‌شود، از آن پس مادر باید تا دو سال به كودك خود شیر بدهد، عدم شیردهی صحیح به كودك یكی دیگر از عوامل ابتلا به گودی كمر در زنان به شمار می‌رود.

كاظمی در مورد جلوگیری از ابتلا به گودی كمر و كمتر شدن آن در زنان، گفت: به مادرانی كه كودك شیرخوار دارند، توصیه می‌شود هنگام شیردهی بالشی را روی پای خود قرار دهند و كودك خود را روی آن قرار داده سپس شیر دهند همچنین در بعضی از فواصل به حالت خوابیده به كودك خود شیر دهند.

این فوق تخصص ارتوپدی تصریح كرد: استفاده از كفش‌های پاشنه بلند مهمترین عامل ابتلا به گودی كمر در زنان است؛ از آنجایی كه پاشنه از زمین بلندتر است، باید از یك جایی عمود باشد و بهترین جا از كمر خواهد بود؛ این مسئله منجر به گودی كمر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha