کفش پاشنه بلند؛ کفشی که بدون تردید بسیاری از خانم ها حاضر نیستند به سادگی از کنار آن عبور کنند. این در حالی است که استفاده از این کفش می تواند بسیار آسیب زا و مضر باشد. مسئله ای که در خصوص برخی گروه ها از جمله زنان شاغل نمود نمود و ظهور بیشتری دارد.

چرا زنان شاغل باید به طور جدی از کفش های پاشنه بلند دوری کنند؟

سلامت نیوز: کفش پاشنه بلند؛ کفشی که بدون تردید بسیاری از خانم ها حاضر نیستند به سادگی از کنار آن عبور کنند. این در حالی است که استفاده از این کفش می تواند بسیار آسیب زا و مضر باشد. مسئله ای که در خصوص برخی گروه ها از جمله زنان شاغل نمود نمود و ظهور بیشتری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید در نظر چندان مهم جلوه نکند ولی پزشکان معتقد هستند که زنان شاغل پسش از استفاده از کفش پاشنه بلند باید به عواقب آن فکر کنند. بر اساس یافته های به دست آمده از تحقیقات انجام شده، این کفش ها می تواند موجب اتفاق دردناک انحراف شست، میخچه، میخک و تعداد قابل توجهی آسیب های دیگری شود که مفاصل را هدف قرار می دهند.

تمامی این نشانه ها به صورت تشدید یافته ای در زنانی بروز پیدا می کند که مجبور هستند روزانه چند ساعت بایستند یا راه بروند. به عنوان مثال: زنان ورزشکار اگر برای مدت متمادی از کفش پاشنه بلند استفاده کنند باید منتظر روزی باشند که به اجبار با باشگاه خداحافظی کنند؛ چراکه شرایط بدنی آنها دیگر اجازه ادامه تمرینات را نخواهد داد.

درست است که کفش های پاشنه بلند زیبایی خاصی به پا و اندام می بخشند؛ ولی در عین حال می توانند به قسمت های مهم پا مانند غوزک و مچ آسیب های همیشگی وارد کنند. تا حدی که گاهی برای برطرف کردن نسبی این آسیب های دردناک کار به عمل جراحی می کشد؛ چراکه این کفش ها پا را در یک حالت غیرعادی قرار می دهند و باعث تغییر حالت انشگتان پا به ویژه شست می شوند.

یکی از شایع ترین اتفاقات، انحراف شست است که موجب تغییر حالت این انگشت، قرار گرفتن آن روی دیگر انگشت ها و قرمز و ملتهب شدن پوست پا می شود. علاوه بر این، میخچه های بسیار دردناک و جدی که گاهی با روش های درمان معمولی درمان نمی شود و در نهایت منجر به عمل جراحی می شود دیگر آسیب کفش های پاشنه بلند، به ویژه برای زنان شاغل است.

بنابراین، اگر مجبور هستید روزانه ساعت زیادی راه بروید یا علاقه مند جدی ورزش هستید به طور جدی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید؛ این کفش های می توانند پای شما را از حالت عادی خارج کنند و منجر به کنار گذاشتن همیشگی فعالیت مورد علاقه شما بشوند.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha