یک اپتومتریست درباره استفاده از ریمل و خط چشم هشدار داد و گفت:استفاده از این لوازم آرایشی چشمی به ویژه در نوع تقلبی آن می‌تواند عوارضی را برای چشم به همراه داشته باشد.

هشدار به خانم‌ها در باره عوارض استفاده از ریمل و خط چشم تقلبی

سلامت نیوز: یک اپتومتریست درباره استفاده از ریمل و خط چشم هشدار داد و گفت:استفاده از این لوازم آرایشی چشمی به ویژه در نوع تقلبی آن می‌تواند عوارضی را برای چشم به همراه داشته باشد.

رضا بختیاری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: اگرچه ممکن است آلرژی و حساسیت نسبت به مواد موجود در لوازم آرایشی چشمی مانند ریمل و خط چشم مرغوب و اصیل نیز برای برخی از مصرف کنندگان وجود داشته باشد، اما استفاده از نوع تقلبی عوارض بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی توضیح داد: ناخالصی‌های موجود در این نوع لوازم آرایشی تقلبی، موجب آلرژی‌های پوستی در پلک، مخاط حساس چشم و در نواحی غدد اشکی ایجاد خواهد کرد.

به گفته این اپتومتریست با استفاده از این مواد آرایشی سطح غدد پلک پوشانده شده و موجب بسته شدن مجرای آن می‌شود که ایجاد عفونت و آبسه به دنبال آن خواهد بود.

وی با بیان این‌که معمولا هر آلرژی ابتدا ممکن است از یک خارش کوچک شروع شده و سپس شدت آن افزایش یابد، تصریح کرد: آلودگی‌های ناشی از مواد موجود در ریمل و خط چشم تقلبی، در پی بسته شدن غدد اشکی و ایجاد التهاب و قرمزی تمایل به خارش را در فرد بیشتر کرده و احتمال تجمع ترشحات عفونی را در گوشه ‌های چشم را افزایش می‌دهد.

بختیاری درباره برطرف کردن این عوارض، گفت: در درجه اول خانم‌ها باید استفاده از مواد آرایشی که موجب آسیب به چشم  آنان شده است را کنار گذاشته و به کمک درمان‌های دارویی که در معاینات پزشکی تجویز می‌شود، به رفع حساسیت‌های پیش آمده کمک کنند.

این اپتومتریست افزود: روش‌های درمانی التهابات و عفونت‌های چشمی ناشی از مصرف  به صورت موضعی، با شستشو و استفاده از قطره و استعمال پمادهای چشمی انجام خواهد شد و در صورت لزوم از داروهای خوارکی تجویز شده توسط پزشک می‌توان به رفع آن کمک کرد.

وی تاکید کرد: چنان‌چه خانم‌ها با چنین عوارضی در پی استفاده از خط چشم و ریمل تقلبی مواجه شدند، پس از درمان در صورت تمایل به استفاده از مواد آرایشی باید تنها از لوازمی که مورد تایید وزارت بهداشت است استفاده کنند، تا سلامتی چشم که یک عضو حساس است به خطر نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha