سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 227

تحقیقات تازه نشان می دهد که مردها ممکن است راحت تر از زن ها وزن کم کنند.

'مردها راحت تر از زن ها وزن کم می کنند'

تحقیقاتی که توسط یک مرکز خصوصی کاهش وزن، "اسلیمینگ ورلد"، انجام شده و نتایج آن در یک نشریه تغذیه و رژیم غذایی (journal of Human Nutrition and Dietetics) چاپ شده است دریافت که 91 درصد مردانی که در این مطالعه شرکت کردند ظرف 12 هفته 5 درصد وزن کم کردند.

در مطالعه قبلی که توسط این گروه انجام شد، تنها 53 درصد از زن ها در مدت مشابه اینقدر وزن کم کرده بودند.

داده ها همچنین نشان داد که پس از 12 هفته، میانگین کاهش وزن برای زن ها 15 پوند و برای مردها 5/23 پوند بود. هر پوند تقریبا 454 گرم است.

درحال حاضر تعداد مردانی که در بریتانیا اضافه وزن دارند (66 درصد) از زن ها (57 درصد) بیشتر است.

گروه "اسلیمینگ ورلد" که یک موسسه کمک به کاهش وزن است در این مطالعه میزان شرکت 125 عضو مرد در جلسات کاهش وزن و تغییر وزن آنها را زیر نظر گرفت.

از میان کسانی که 12 هفته بود به عضویت درآمده بودند 91 درصد به میزان 5 درصد وزن کردند.

در میان کسانی که حداقل 24 هفته از عضویت آنها می گذشت، 69 درصد به اندازه 10 درصد وزن کم کردند و 31 درصد بقیه به کاهش وزنی 5 درصدی نائل آمدند.

دکتر ژاکی لاوین، متخصص تغذیه در این موسسه، گفت که چند دلیل بالقوه می تواند برای این موضوع که چرا مردها در کاهش وزن موفق تر هستند وجود داشته باشد.

یک دلیل کلیدی این است که حجم عضلات مردها معمولا بیشتر از زن هاست، و بنابراین سریع تر انرژی می سوزانند.

با این حال دکتر لاوین گفت که زن هایی که در مراکز کاهش وزن ثبت نام می کنند اغلب رژیم های غذایی مختلف را در طول دوره ای طولانی امتحان کرده اند و نسبت به بخت موفقیت خود تا حدودی بدبین هستند.

در مقابل مردها اغلب از چنین سابقه ای در گرفتن رژیم غذایی برخوردار نیستند و برای پیگیری دستورات از خود اشتیاق و انگیزه بیشتری نشان می دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha