براساس آمار اعلام شده مرکز بهداشت اروپا، شمار مبتلایان به ویروس هپاتیت A در میان ۲۰ کشور این منطقه روندی افزایشی گرفته است.

افزایش نگران کننده مبتلایان به هپاتیت A در اروپا

سلامت نیوز:براساس آمار اعلام شده مرکز بهداشت اروپا، شمار مبتلایان به ویروس هپاتیت A در میان ۲۰ کشور این منطقه روندی افزایشی گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در بازه زمانی از اول جون ۲۰۱۶ میلادی تا ۲۷سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی در میان ۲۰ کشور منطقه اروپا (اتریش، انگلیس، بلژیک، هلند، دانمارک، آلمان، یونان، ایرلند، اسپانیا، ایتالیا، لتونی، مالت،
نروژ، پرتغال، اسلوونی، سوئد، ولز، فنلاند، فرانسه و استونی) بیش از ۲۸۷۳ مورد جدید از ابتلا به ویروس هپاتیت A به ثبت رسیده است.

به گزارش وستی،هرچند کشور لهستان اطلاعات پزشکی دقیق خود در خصوص تعداد مبتلایان به این بیماری خطرناک را منتشر نکرده اما تا ۱۷ سپتامبر بیش از ۱۴۲۶ مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده که نشان از افزایش ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد و آن را به یکی از کانون‌های اپیدمی هپاتیت A در اتحادیه اروپا تبدیل کرده است.

بیشترین علت بروز این بیماری در منطقه اروپا از طریق تماس‌های غیر مطمئن جنسی و عدم استفاده از وسایل پیشگیرانه اعلام شده است.

پزشکان اروپایی تاکید دارند که بهترین راه پیشگیری از ویروس هپاتیت A، انجام واکسیناسیون‌های دوره‌ای و منظم و جلوگیری از تماس‌های نامطمئن جنسی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha