در یک دوره زمانی 15 ساله مردان نزدیک به 7.7 کیلوگرم و زنان 5.4 کیلوگرم وزن اضافه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شدند متوسط وزن مردان از سال 1986 تا سال 2000 نزدیک به 7.7 کیلوگرم افزایش پیدا کرده که مهم‌ترین دلیل آن افزایش میزان کالری مصرفی و کاهش فعالیت بدنی در این دوره است.
تحقیقات قبلی هم در انگلستان نشان می‌دهد در بین سال‌های 1986 تا 2000 تغییراتی در میزان غذا خوردن و وزن مردم این کشور به وجود آمده است و در این دوره وزن زنان نزدیک به 5.4 کیلوگرم افزایش داشته است.
با مطالعه آمارهای رسمی در مورد افزایش وزن بدن در بین سال‌های 1986 تا 2000 و میزان انرژی دریافتی از غذاها در این دوره، محققان متوجه شدند زنان و مردان امروزی شدیدا در معرض افزایش وزن هستند.
یکی از مهم‌ترین عوارض چاقی ابتلا به بیماری‌های قلبی است و به همین دلیل است که در طول 20 سال گذشته تعداد افرادی که به دلیل این عارضه در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند رشد چشم‌گیری داشته است.
برای مثال در انگلستان در سال 1986 فقط 7 درصد مردم در دسته بندی بسیار چاق قرار می‌گرفتند، اما این آمار در سال 2008 به 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
دکتر پیتر اسکاربورگ از دانشگاه آکسفورد در این باره گفت: مشکل اصلی اینجاست که امروزه شیوه زندگی مردم بسیار بی‌تحرک‌تر شده است. آن‌ها بیش‌تر از گذشته رانندگی می‌کنند، کم‌تر سوار دوچرخه می‌شوند و درصد بیش‌تری از مردم در مشاغل بی‌تحرک به کار گرفته می‌شوند.
به این ترتیب به نظر می‌رسد که فعالیت بدنی رفته رفته در حال حذف شدن از زندگی مردم است.
چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته، مرگ زودرس و کاهش کیفیت زندگی بدن است.
منبع : خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha