مشكلات گوارشی پس از مصرف شیر به دلیل نبود آنزیمی بنام لاكتوز در دستگاه گوارش است.

عضو هیئت علمی مركز تحقیقات بیماریهای كبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار وب دا در این دانشگاه ضمن بیان این مطلب، گفت: افرادی که این مشکل را دارند با گذراندن 3 هفته درمان، ‌مشكل عدم تحمل شیر خود را می توانند رفع كنند.
دکتر سید جلیل معصومی افزود: کسانی که با مصرف شیر دچار مشكلاتی مانند دل درد، دل پیچه و تهوع می شوند با گذراند سه هفته درمان، می توانند به راحتی بصورت روزانه شیر مورد نیاز بدن را مصرف كنند.
وی اظهار داشت: براساس طرح بررسی و مداخله درمانی برای رفع مشكل عدم تحمل شیر، تاكنون 40 شهروند شیرازی كه دچار این مشكل بوده اند مورد درمان رایگان قرار گرفته اند.
وی افزود: این افراد طی سه هفته مورد درمان آزمایشی قرار گرفته اند و طی بررسی های انجام شده پس از تكمیل مراحل درمانی، از وضعیت جسمانی خود بعد از مصرف شیر اظهار رضایت كرده اند. وی افزود: بیشتر افرادی كه دچار این مشكل هستند شیر را از برنامه روزانه خود حذف می كنند و به دلیل فواید شیر برای بدن ممكن است در آینده دچار مشكلاتی شوند.
 دكتر معصومی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مصرف شیر،‌ مركز تحقیقات بیماری های كبد و گوارش دانشگاه علوم پزشكی شیراز طرحی را در دست اجرا دارد كه براساس آن افراد 30 تا 55 ساله كه مشكل عدم تحمل شیر دارند تحت درمان آزمایشی قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: درصورت دریافت نتایج مطلوب از این طرح تحقیقاتی، می توان این طرح را در كل كشور پیاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha