رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به این که تا زمانی که اغلب قوانین مربوط به بیماری‌های روانپزشکی تصحیح نشده باشد، انگ هم وجود دارد، گفت: امکان طلاق آسان زنان مبتلا به بیماری روانی یک مشکل است که در حال مبارزه بر سر آن هستیم.

دکتر احمد جلیلی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: امروزه علت شناسایی بیماری‌های روانپزشکی، آسیب شناسی‌ها، درمان و نگرش به آن و مسایل قانونی آن تغییر یافته است و به تبع تغییراتی که عنوان شد، انگ نیز کنار خواهد رفت.

وی گفت: این یک مشکل است که مردی که همسر وی مبتلا به بیماری روانی می‌شود، می‌تواند به راحتی او را طلاق دهد. ما به شدت با این مقوله مخالفیم و با آن برخورد می‌كنیم تا همانطور که زنان نمی‌توانند چنین اقدامی انجام دهند مردان نیز نتوانند، چرا که به هر حال این دو مسئول یکدیگر هستند.

نماینده انجمن جهانی روانپزشکی در آسیای میانه و غربی با اشاره به اینکه این مقوله‌ها اصلاح خواهد شد، گفت: هنوز درصد بالایی از مردم، بیماری روانی را بیماری جسمی نمی دانند و این اطلاع رسانی صورت نگرفته تا بدانند آنچه که موجب بیماری روانپزشکی همچون افسردگی و مشکلات بین فردی می‌شود، تغییر بیوشیمی مغز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha