نتایج یک تحقیق از سوی سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به سرخک فوت کرده‌اند.

سرخک سالانه ۹۰ هزار قربانی می‌گیرد

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق از سوی سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به سرخک فوت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است با وجود کاهش مرگ و میرهای جهانی بر اثر بیماری سرخک همچنان هر سال ۹۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان در این بررسی اظهار داشتند: تعداد قربانیان این بیماری کاهش ۸۴ درصدی داشته است. آمار قربانیان سرخک در سال ۲۰۰۰ بیش از ۵۵۰ هزار نفر بوده است.

از سال ۲۰۰۰ حدود ۵.۵ میلیارد دوز واکسن حاوی سرخک از طریق خدمات مصون‌سازی و برنامه‌های جمعی واکسیناسیون به کودکان داده شد و به حفظ جان ۲۰.۴ میلیون نفر منجر شده است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، مدیر دپارتمان ایمنی، واکسن و زیست‌شناسی سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: در بیش از دو دهه کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میر ناشی از سرخک مشاهده شده اما باید موارد ابتلا به آن را به صفر برسانیم. ریشه کن شدن سرخک تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تمامی کودکان به واکسن سرخک دسترسی داشته باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha