سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرده است که نزدیک به سه میلیون نفر به درمان هپاتیت C دسترسی پیدا کرده‌اند.

درمان ۳ میلیون بیمار مبتلا به هپاتیت C طی دو سال

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرده است که نزدیک به سه میلیون نفر به درمان هپاتیت C دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طی دو سال گذشته تعداد سه میلیون نفر توانسته‌اند از درمان‌های هپاتیت C برخوردار شوند و ۲.۸ میلیون نفر دیگر در سال ۲۰۱۶ درمان‌های مدام‌العمر هپاتیت B را آغاز کرده‌اند.

مدیر دپارتمان برنامه جهانی هپاتیت و HIV سازمان جهانی بهداشت گفت: در تعداد کشورهای ارائه دهنده برنامه‌های ملی برای ریشه کن کردن هپاتیت ویروسی کشنده در پنج سال اخیر با افزایش حدودا ۵ برابر روبه‌رو بوده‌ایم و با این نتایج امیدوار شده‌ایم حذف هپاتیت می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱.۷۶ میلیون نفر به تازگی تحت درمان هپاتیت C قرار گرفتند و این رقم نسبت به ۱.۱ میلیون نفری که در سال ۲۰۱۵ درمان شدند افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، هرچند این اقدامات تنها گام‌های اولیه است و در صورتی که به دنبال آن باشیم تا ۸۰ درصد اهداف درمانی مدنظر تا سال ۲۰۳۰ محقق شود باید دسترسی به روش‌های درمانی در سطح جهانی افزایش پیدا کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha