معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد پرستاران منجر به از دست دادن نیروهای متخصص و کار آزموده می شود، گفت: می توان از ایده هایی چون بازنشستگی تدریجی به جای آن بهره مند شد.

بازنشستگی تدریجی پرستاران جایگزین پیش از موعد

سلامت نیوز:  معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد پرستاران منجر به از دست دادن نیروهای متخصص و کار آزموده می شود، گفت: می توان از ایده هایی چون بازنشستگی تدریجی به جای آن بهره مند شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مریم حضرتی گفت: مخالف بازنشسته شدن پرستاران قبل از موعد مقرر هستم زیرا این افراد دارای تجربه ای گرانقدر هستند و از دست دادن نیروهای متخصص سیاست ما نیست هر چند به سختی کار این قشر از جامعه واقف هستیم.


وی با بیان اینکه اکنون در سراسر دنیا به تخصص پرستاران نیاز است، افزود: پرستاران دارای مشکل خاص می توانند خود را پیش از موعد بازنشسته کنند و یا برای برخورداری از تخصص آنها راهکارهایی ارائه کرد.


معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که کار پرستاری و شیفت شب منجر به فرسوده شدن این نیروهای متخصص می شود ، ادامه داد: در این مورد باید آسیب شناسی شده و دلایل این فرسودگی مشخص شود.
به گفته وی، بازنشسته کردن پرستاران درست زمانی که باید از مهارت و تجربه آنها عده ای منتفع شوند، منطقی و مقرون به صرفه نیست.
حضرتی با بیان اینکه در بخش های خصوصی بازنشستگی پرستاران با 20 سال خدمت انجام می شود، اضافه کرد: آیین نامه های متفاوتی در بخش دولتی وجود دارد از این رو بازنشسته شدن پرستاران بخش دولتی با 25 سال تنها منوط به اجازه رییس دستگاه است .


وی بابیان اینکه از دید حاکمیتی نباید مردم را از تجربه 20 ساله پرستاران محروم کرد، بر فراهم کردن شرایط برای اینکه این افراد کمتر آسیب ببینند، تاکید کرد.
حضرتی با تاکید بر این که نمی توان جذب دانشجو در این رشته را جایگزین خدمت با کیفیت پرستاران با سابقه کرد
ادامه داد: می توان در این زمینه تمهیداتی اندیشید مثلا طرح بازنشستگی تدریحی را جایگزین بازنشستگی پیش از موعد کرد و به جای خانه نشین شدن این نیروهای مجرب، آنها را به تدریج با کاستن از ساعات کار بازنشسته کرد تا بازنشستگی به طور کامل محقق شود.


وی درباره تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: تمام وظایف وزارت بهداشت در این باره از ارسا ل نامه به شواری عالی بیمه و تهیه تعرفه ها انجام شده و اکنون در دستور کار این شورا است و امیدواریم در اولین جلسه شورا با تامین بودجه دولت این مساله محقق شود.
حضرتی از نگاه مثبت دکتر هاشمی به زنان و اعتمادی که به وی برای تصدی معاونت بهداشت کرده قدردانی کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که ندیدن نیمی از جامعه که همان زنان هستند و نتابیدن خورشید به نیمی از جامعه چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha