طبق یافته‌های محققان، مادران باردار برای کاهش خطر ابتلا به اوتیسم باید به مصرف ویتامین‌ها توجه کنند.

ویتامین‌هایی برای پیشگیری از ابتلای کودک به اوتیسم

سلامت نیوز: طبق یافته‌های محققان، مادران باردار برای کاهش خطر ابتلا به اوتیسم باید به مصرف ویتامین‌ها توجه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مولتی ویتامین‌ها در اوایل دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان را تا حدود زیادی کاهش دهد.

مطالعات محققان از دانشگاه‌های فیلادلفیا، استکهلم و بریستول انگلیس با بررسی 273107 مادر باردار نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم باید بیشترین ویتامین و مواد معدنی را در دوران بارداری به زنان بدهد.

محققان دریافته‌اند که احتمال ابتلا به اوتیسم در کودکانی که مادرانشان در رژیم غذایی خود از ویتامین‌ها استفاده می‌کنند، به میزان 50 درصد کمتر از کودکانی است که مادرانشان توجهی به مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها نداشته اند.

همه کودکان در این تحقیقات بین سال‌های 1996 تا 2007 به دنیا آمده‌اند. در این مطالعات میزان مصرف مکمل‌های اسید فولیک، آهن و مولتی ویتامین برای مادران باردار هر روز ثبت می‌شد.

پس از مقایسه آمارها و با در نظر گرفتن همه متغیرهایی که ممکن است بر نتایج اثر بگذارد، کارشناسان دریافته‌اند که زنانی که مولتی ویتامین ها را مصرف می‌کنند، حتی بدون در نظر گرفتن مصرف آهن یا اسید فولیک، در مقایسه با زنانی که هیچ مکملی استفاده نکرده‌اند؛ احتمال کمتری برای داشتن کودکانی مبتلا به اوتیسم یا ناتوانی ذهنی دارند.

تحقیقات در مجله پزشکی بریتانیا نشان داد؛ مصرف آهن و اسید فولیک به تنهایی نمی‌تواند کاهش خطر ابتلا به اوتیسم را اثبات کند.

تحقیقات اخیر رابطه‌ای مستقیم بین مصرف فولیک اسید و کاهش احتمال ابتلا به اوتیسم را نشان نمی‌دهد اما زنان باید در 12 هفته اول بارداری هر روز 400 میلی گرم اسید فولیک و 10 میلی گرم ویتامین D نیز در کل دوران بارداری مصرف کنند.

اگرچه تحقیقات درباره بیماری اوتیسم ادامه دارد اما یافته ها نشان می‌دهد، عواملی مانند حساسیت به نور و صدا می‌تواند در بروز بیماری اوتیسم موثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha