ساعتی پیش بر اثر پخت و پز والدین یکی از کودکان بستری در بخش اونکولوژی(سرطانی) بیمارستان کودکان بندرعباس، در آشپزخانه و بی‌احتیاطی وی، غذا سوخته و دود غلیظ ایجاد می‌شود و طبقه سوم بیمارستان دچار دودگرفتگی می‌شود.

دودگرفتگی در بیمارستان کودکان بندرعباس آسیبی درپی نداشت

سلامت نیوز:ساعتی پیش بر اثر پخت و پز والدین یکی از کودکان بستری در بخش اونکولوژی(سرطانی) بیمارستان کودکان بندرعباس، در آشپزخانه و بی‌احتیاطی وی، غذا سوخته و دود غلیظ ایجاد می‌شود و طبقه سوم بیمارستان دچار دودگرفتگی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس با بیان این‌که آتش‌سوزی در کار نبوده و فقط دودگرفتگی ایجاد شده بود، افزود: ساعاتی پیش بر اثر بی‌احتیاطی و سوختن غذا که توسط یکی از همراهان بیمار در آشپزخانه طبقه سوم صورت گرفت، دود نسبتاً غلیظی در همان طبقه ایجاد شد که بلافاصله برای پیشگیری از ایجاد مشکل برای بیماران بستری، به‌فوریت اقدام به تخلیه بیماران شد و به ساختمان شماره یک منتقل شدند.

دکتر ناظمی خاطرنشان کرد: هیچ آسیبی به بیماران وارد نشده و روند درمانی بیماران در حال انجام است و مراقبت‌ها بدون کمی و کاستی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که بلافاصله بیماران بستری در طبقه سوم شامل 11 بیمار اونکولوژی و 27 نوزاد از طبقه سوم خارج‌ شده و با فراخواندن آتش‌نشانی دود گرفتگی برطرف شد، اضافه کرد: به‌زودی بیماران از ساختمان شماره یک به ساختمان شماره سوم بازگردانده می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد.

دکتر ناظمی با اشاره به این‌که وضعیت هم‌اکنون عادی است و بیماران تا ساعتی دیگر به بخش بازگردانده خواهند شد، عنوان کرد: به هیچ بیماری آسیب وارد نشده است.

بر پایه این گزارش، در لحظه ارسال این خبر، دکتر عبدالله غریب‌زاده، معاونت درمان، دکتر کاووس دیندارلو معاون توسعه و مدیر حراست دانشگاه به همراه رئیس بیمارستان در حال بازدید از بیمارستان و بررسی وضعیت بیماران هستند. این بیمارستان دارای 154 تخت فعال است.

در همین رابطه، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس نیز گفت: اتصالی هود در بیمارستان کودکان با حضور به‌موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان اطفاء شد.

حسن امینی‌زاده با اشاره به این‌که حریق به دلیل اتصالی از هود آشپزخانه بوده و عملیات اطفاء انجام‌شده و آتش‌نشانان مشغول تخلیه دود هستند، خاطرنشان کرد: پس از اعلام خبر آتش‌سوزی به ستاد 125، نیروهای عملیاتی از  ایستگاه شماره 3،  خودشان را سریعاً به محل حریق رساندند.

وی با بیان این‌که نیروهای عملیاتی به‌محض رسیدن به محل اعلام نمودند حریق تحت کنترل است و به‌سرعت اطفا شد، اضافه کرد: این آتش‌سوزی که به دلیل اتصالی از هود آشپزخانه اتفاق افتاده بود، سریعاً خاموش شد و به هیچ بیماری آسیب وارد نشده است.

وی گفت: حضور آتش‌نشانان در محل تاکنون تنها به دلیل تخلیه دود و ایجاد هوای مطبوع برای بیماران است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha