مطالعات جدید نشان می‌دهد مردانی که مبتلا به عارضه کجی یا انحنای آلت تناسلی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان مجاری ادرار، بیضه، ملانوما، و پروستاتند.

انحنا و کجی آلت تناسلی در مردان خطر سرطان را افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، گاهی برخی بیماری‌ها علاوه بر این که مشکلی ایجاد می‌کنند، زمینه‌ساز بروز سایر بیماری‌ها هم می‌شوند. محققان در مطالعاتی که بتازگی درباره مردان انجام داده‌اند، دریافته‌اند که ابتلا به عارضه کجی یا انحنای آلت تناسلی در آنها خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش دیلی‌میل، یافته‌ها حکایت از آن دارد که وجود این عارضه در آلت تناسلی مردان باعث می‌شود ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بیضه، ۲۹ درصد در معرض سرطان ملانوما و تا ۴۰ درصد در معرض سرطان معده قرار گیرند. به طور کلی حدود ۷ درصد مردان دچار کجی آلت تناسلی‌اند.

بیشتر بدانید: علت انحنای آلت تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟


محققان تگزاسی ژنی را معرفی کرده‌اند که ممکن است عامل کجی آلت تناسلی در مردان باشد و همچنین با رشد تومورهای سرطانی در ارتباط است. آنها مردان مبتلا به این عارضه را تحت کنترل قرار دادند تا در صورت ابتلا به سرطان، بتوانند بیماری آنها را در مراحل ابتدایی تشخیص دهند اما پژوهشگران انگلیسی معتقدند که کنترل این عده از بیماران را باید در فواصل نزدیک‌تری انجام داد تا بتوان آنها را غربالگری کرد.

این محققان با مطالعه پدر و پسری که مبتلا به کجی آلت تناسلی بودند، دریافتند که هر دو ژن‌های مشابهی دارند که آنها را در معرض ابتلا به سرطان‌های سیستم مجاری ادراری و تناسلی قرار می‌دهد. آنها همچنین جهش‌هایی ژنتیک را در این پدر و پسر یافتند که آن دو را مستعد ابتلا به سرطان بیضه، پروستات و ملانوما می‌کرد.

ژن‌های بیماری کجی یا انحنای آلت تناسلی در مردان با ژن بیماری « دوپویترن» مشابه است. این بیماری باعث انقباض و جمع‌شدگی انگشتان دست یا پا می‌شود. از سوی دیگر، با نوعی بیماری که موجب ضخیم شدن بافت پاها می‌شود نیز مرتبط است.

پژوهشگران دانشگاه استانبول معتقدند که بین ۷/۱ تا ۷/۳ درصد از جمعیت مردان مبتلا به کجی آلت تناسلی‌اند اما آمارهای واقعی بسیار بالاتر از گزارش‌های رسمی است زیرا برخی افراد از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از آنها هم از ابراز چنین مشکلی خودداری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha