عضو شورای شهر تهران: محیط‌زیست به قانون و وظایف نظارتی خود عمل نمی‌كند...

سلامت نیوز:تداوم ناسالمی شاخص آلودگی هوای تهران برای 12 روز متوالی برای همه گروه‌ها باعث شده در میان هیاهوی بودجه شهرداری، ‌بدهی‌ها و مطالبات، ‌انتصابات و تصویب مصوبات گذشته و سیاسی‌كاری شورای شهر تهران، باعث شد یكی از اعضای این شورا ضمن تذكر به وزارت صنعت و راهنمایی و رانندگی برای عدم اجرای جایگزین شدن موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های بنزینی، از سازمان حفاظت محیط‌زیست به خاطر كوتاهی در اجرای قانون و انجام وظیفه نظارتی‌اش گلایه كرد. 

به گزارش سلامت نیوز، جوان نوشت:  تعداد متهمان آلودگی هوای تهران هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و با وجودی كه مراكز پزشكی و درمانی آمار بالایی از قربانیان آن را منتشر می‌كنند تاكنون هیچ یك از این متهمان دم به تله قانون نداده‌اند.  مهاجرت بی‌رویه به كلانشهرها، ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و بلندمرتبه‌سازی، افزایش خودروها، كیفیت نامطلوب بنزین، ‌تغییر اقلیم، تردد خودروهای فرسوده، سرانه اندك فضای سبز و افزایش موتورسیكلت‌ها از جمله متهمانی بودند كه تاكنون در خصوص آلودگی هوا علیه آنها اعلام جرم شده است، اما تمام اینها با شدت و ضعف در حال فعالیت هستند و بنابراین عجیب نیست كه آلودگی هوا به پاییز و زمستان و قشنگی‌های این دوفصل سنجاق شده و در كنار پاییزهای خشك و كم باران، وارونگی هوا و ثبات وضعیت هشدار برای گروه‌های حساس هم پای ثابت روزهای نیمه دوم سال شده است.  

در این بین مدیریت‌های كلان كشور به سه گروه تقسیم شده‌اند؛ گروهی كه می‌خواهند و نمی‌توانند كاری كنند، گروهی كه نمی‌دانند چه كار باید بكنند و البته گروهی كه نمی‌خواهند كاری بكنند. 

 

    
در پرونده آلودگی هوای تهران همه متهم و ‌همه قاضی‌اند
نكته جالب توجه اینكه هر سه گروه نسبت به این وضعیت اعلام نارضایتی و همدیگر را در جریان تداوم آلودگی هوا متهم می‌كنند. 
اما قانون حدود تكلیف‌ها و تقصیرها را مشخص كرده، بنابراین ادامه روند موجود نشان می‌دهد در عدم اجرای قانون همه مقصرند؛  قانونی كه در مسئله آلودگی هوا می‌تواند فصل‌الخطاب قرار بگیرد، اما تاكنون نگرفته قانون مصوب فروردین 93 است كه دیروز و در تذكرات پیش از دستور بیستمین جلسه علنی این شورای شهر تهران، ری و تجریش مورد توجه ناهید خدا كرمی، عضو این شورا قرار گرفت.
 وی اظهار داشت: تذكر بنده به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همین‌طور معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط‌زیست است. طبق مصوبه هیئت وزیران در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله مؤثر با آلودگی هوا كه در تاریخ 24 فروردین 93 ابلاغ شده است، تاكنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است. 
خداكرمی گفت: بر اساس این ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت راهنمایی و رانندگی مكلف شده بودند تا ظرف شش ماه برنامه جایگزین موتورسیكلت‌های برقی به‌جای بنزینی را ارائه دهند و سازمان ناظر هم سازمان حفاظت محیط‌زیست تعیین شده است.
 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: چرا تاكنون در زمینه اجرای مصوبه موتورسیكلت‌های برقی اقدامی انجام نشده است و سازمان محیط‌زیست وظیفه نظارتی خود را در خصوص اجرای این مصوبه انجام نداده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha