پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 229759

بلایی که آلودگی هوا برسرمان می‌آورد

سلامت نیوز:یک جراح گوش، گلو و بینی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا موجب تحریک بینی و گلو شده و آلرژی ایجاد می‌کند، گفت: خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است.

خشایار احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با آلرژی اظهارداشت: این بیماری در دهه‌های 30 تا 40 زندگی بیشتر بروز می کند و احتقان، آب ریزش بینی، عطسه، خارش بینی، ترشح از سینوس‌ها به پشت گلو از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است که می‌تواند با ایجاد خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب، بر کیفیت زندگی بیمار تاثیرگذار باشد.


عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه علایم بیماری رینیت آلرژیک از فردی به فرد دیگر متغیر است، خاطرنشان کرد: درمان رینیت مستلزم پرهیز از محرک‌های محیطی و استفاده مناسب از درمان دارویی است.


احمدی با تاکید بر اینکه اهمیت پایبندی به درمان به منظور حصول نتایج مثبت را باید بیماران مدنظر داشته باشند، یادآور شد: بیماران دچار آلرژی به قارچ‌ها باید با حذف منابع رطوبت، تعویض مواد آلوده و شستن سطوح بدون منفذ با محلول سفیدکننده رقیق، تماس با این عوامل را تا حد ممکن کاهش دهند.


وی تصریح کرد: در مورد چگونگی پیشگیری از بروز رینیت آلرژیک، هنوز راهکاری جامع و قطعی پیدا نشده است. قرار گرفتن در معرض بسیاری از آلرژن ها، دود سیگار و آلودگی هوا می تواند موجب تحریک بینی و گلو شده که در نهایت منجر به ایجاد آلرژی در فرد می شود.


وی در پایان با بیان اینکه هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژیک وجود ندارد، تصریح کرد: جهت بهبود نشانه‌های بیماری، درمان مشکلاتی مانند انسداد بینی در اثر انحراف شدید تیغه بینی، تورم شاخکهای تحتانی بینی، بزرگی لوزه سوم و سینوزیت مقاوم که سبب تشدید رینیت آلرژیک می‌شوند، بر اساس صلاحدید پزشک معالج توصیه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha